۳۳ موقعیت صنعتی گیلان آماده واگذاری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: خدمات زیربنایی ۳۳ موقعیت صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان آماده شده و در حال واگذاری است.

۳۳ موقعیت صنعتی گیلان آماده واگذاری است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، طهمورث لاهوتی‌اشکوری با اشاره به احداث زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان اظهار کرد: پروژه‌های مهمی در این راستا اجرا شده که واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی در هشت موقعیت صنعتی استان از جمله آن است.

وی توسعه صنایع کوچک و متوسط را رمز توسعه اقتصادی دهه آینده دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنایع کوچک و متوسط از طریق کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهان تاثیرگذار هستند.

این مسئول ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در قالب شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی کشور با رعایت استانداردهای ملی بین‌المللی را از اهداف شهرک‌های صنعتی عنوان کرد.

وی مهم‌ترین مزایای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را عدم نیاز به دریافت مجوزهای جداگانه از اداره‌های مختلف ذکر کرد و گفت: صدور سریع مجوزهای ساخت و ساز و پایان کار از دیگر مزایای آن است.

لاهوتی‌اشکوری با بیان اینکه در سال‌های ۸۸ تا ۹۴ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان به شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان اختصاص یافته است، تصریح کرد: مبالغی از این منابع برای خرید ماشین‌آلات و بهبود فضای کار در اختیار صنایع کوچک قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای واگذاری عرصه و ارائه خدمات زیربنایی شهرک‌های صنعتی مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال سرمایه‌گذاران جدید هستیم ضمن اینکه در نواحی صنعتی کمتر توسعه یافته، زمین مورد نیاز به صورت نقد و اقساط در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اجرای زیرسازی و آسفالت شهرک‌های صنعتی سفیدرود رشت، آستانه‌اشرفیه و انزلی خبر داد و یادآور شد: احداث خط انتقال برق در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده عملیات اجرای تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این پروژه به ۷ تا ۸ میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز دارد.

لاهوتی‌اشکوری احداث پست برق ۶۳ به ۲۰ در شهرک صنعتی سفیدرود رشت را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و متذکر شد: اکنون خدمات زیربنایی ۳۳ موقعیت صنعتی استان آماده شده و در حال واگذاری است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه