با اضافه کردن طول و عرض علم ها طول و عرض اسلام اضافه نمی شود

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه مجلس عزاداری باید در شان مقام حضرت سید اشهداء (ع) برگزار شود افزود: سعی کنیم مراسمات را به گونه ای برگزار نماییم که مورد توجه حضرت قرار بگیرد.

با اضافه کردن طول و عرض علم ها طول و عرض اسلام اضافه نمی شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری افق انزلی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه های نماز جمعه این هفته در رابطه با قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت : امام حسین (ع) در واقعه عاشورا راه اصلاح را به مردم معرفی نمودند تا همگان بدانند راه اصلاح همین است که آن  حضرت پیموده اند ، و این راه از مسیر امر به معروف و نهی از منکر می گذرد .

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این هفته با عنوان احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است افزود: هر کسی در هر جایگاهی که هست ، تکلیف دارد تا امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد. حال این امر به معروف و نهی از منکر تنها به بدحجابی محدود نمی شود چرا که گستره آن خیلی فراتر از اینهاست و فقط یک مصداقش بدحجابی است.

وی با ابراز ناخرسندی از عدم استفاده بعضی هیاتهای مذهبی از وعاظ و روحانیون اظهار کرد : بعضی هیاتها از واعظ استفاده نمی کنند ، با اینکه به آنها پیشنهاد دادیم که به این موضوع اهمیت دهند و اهتمام بیشتری بورزند در رفتارها اکراه مشاهده نمودیم ، باید بگویم که این راه درست نیست و این شیوه صحیح نمی باشد .

حجت الاسلام و المسلمین سید عبد الجواد شمس الدین گفت : امسال روز ۱۳ آبان با روز عاشورا مصادف شده است ، باید حواسمان جمع باشد و بسیار دقت نماییم که نه عاشورا تحت شعاع این مراسم بزرگ قرار بگیرد و نه این مراسم تحت شعاع عاشورا قرار گرفته و فراموش شود .

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه مجلس عزاداری باید در شان مقام حضرت سید اشهداء (ع) برگزار شود افزود:  سعی کنیم مراسمات را به گونه ای برگزار نماییم که مورد توجه حضرت قرار بگیرد.

وی در رابطه با استفاده هیاتها از علم بیان کرد: علم اگر در داخل هیات برای تزیین و زیبایی باشد اشکالی ندارد ، اما اینکه علم را بیاوریم وسط خیابان هم برای دیگر عزاداران مشقت ایجاد می کنیم و هم راه دسته های عزاداری سد می شود ، از طرفی همه ساله مشاهده می شود که برای چشم رو هم چشمی طول و عرض علمها را اضافه می کنند که این خود عملی خلاف شرع است ، آیا با اضافه کردن طول و عرض علمها ، طول و عرض اسلام گسترش پیدا می کند؟

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اهمیت نماز ظهر عاشورا اظهار کرد: عزاداران حسینی توجه نمایند که در ظهر عاشورا نماز فراموش نشود ، عزاداری مستحب و نماز واجب است ، امام حسین (ع) هم لحظاتی برای اقامه نماز جنگ را تعطیل کردند ، ماه می توانیم هنگام اذان نماز را بخوانیم و پس از پایان نماز مشغول ادامه عزاداری شویم. .

وی در پایان گفت : عزیزان به گونه ای در مراسم عزاداری شرکت کنند که موجب تعزی اهل بیت نشود ، آنها که رعایت حجاب نمی کنند بدانند که عملی حرام و خلاف شرع انجام می دهند که روز عاشورا گناه آن بیشتر از سایر روزهاست. البته باید حکم این موضوع شرح داده شود ، چرا که عده ای از حرام و خلاف شرع بودن آن اطلاعی ندارند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه