رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با 8دی:

تسهیلات مالی گران دلیل ناموفق بودن قانون رفع موانع تولید/ درصدی از سهم دولت در قانون رفع موانع تولید پرداخت نشده است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تسهیلات مالی گران را از دلایل ناموفق بودن قانون رفع موانع تولید دانست و گفت: تاکنون یک درصد از سهم دولت در قانون رفع موانع تولید پرداخت نشده است.

تسهیلات مالی گران دلیل ناموفق بودن قانون رفع موانع تولید/ درصدی از سهم دولت در قانون رفع موانع تولید پرداخت نشده است

محمدحسین قربانی امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، دلیل عدم نتیجه بخشی قانون رفع موانع تولید را وجود ضعف ها در سیستم بانکی کشور نام برد و اظهار کرد: یکی از عمده موارد حمایت از تولید باید منابع بانکی باشد.
وی با انتقاد از سودهای بالای بانکی در ارائه تسهیلات مالی به تولید کنندگان افزود: وقتی تسهیلات سود ۱۸ درصدی را در اختیار کارخانجات و تولید کنندگان قرار می دهیم قطعا برایشان مقرون به صرفه نیست.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه مطلب گفت: سود دهی شرکت ها و کارخانجان آنقدر نیست که بتواند هم سود بالای بانک، هزینه تولید، بیمه، ارزش افزوده ۹درصدی و مالیات را پاسخگو باشد.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارائه تسهیلات ارزان قیمت دولت برای تولیدکنندگان، بیان کرد: برای اینکه اقتصاد رونق، اشتغال فراهم و تولید در جریان باشد باید حمایت های مالی و تسهیلاتی با سود پایین در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای السلامی با نتقاد از عدم تحقق مالی سوبسیت دولت به گیرنگان تسهیلات رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: دولت با توجه به اینکه دسترسی به منابع بانکی دارد نتواسته منابع مالی مورد نیاز قانون رفع موانع تولید را محقق کند و سوسیت و یارانه تسهیلات را بپردازد.
قربانی با بیان اینکه تاکنون سهم دولت از قانون رفع موانع تولید پرداخت نشده، گفت: از ۱۶هزار میلیارد تومانی که در سال ۹۶ در قانون رفع موانع تولید تصویب شد قرار بر این بود که ۱۰ درصد از آن را گیرنده تسهیلات بپردازد و ۷ درصد را دولت پرداخت کند که تا به امروز یک درصد از سهم دولت از قانون رفع موانع تولید پرداخت نشده است.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان متذکر شد: اکنون تمامی فشار ها بر روی دوش تولید کننده است و برای آنها نیز مقرون به صرفه نیست و ما متاسفانه در آمار های آینده باید مشاهده کنیم که دولت نتوانسته در ارائه خدمات به قانون رفع موانع تولید شاهد شکوفایی تولید و اشتغال باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه