عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تورهای گردشگری به ترکیه لغو شوند/ لزوم برخورد با آژانس‌‌های متخلف

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نا امنی در ترکیه بیداد می‌کند بنابراین انتظار می‌رود سفرهای جایگزین بی‌خطر ایجاد کند.

تورهای گردشگری به ترکیه لغو شوند/ لزوم برخورد با آژانس‌‌های متخلف

به گزارش ۸دی، سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌وگردشگری مجلس با اشاره به اینکه کشور ترکیه در شرایط ناامنی برای گردشگران ایرانی قرار گرفته بر لزوم جایگزینی مقاصد گردشگری جدید به ویژه ایرانگردی تأکید کرد.

ذبیح الله نیکفر

ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه شرایط حال حاضر کشور ترکیه برای حضور گردشگران ایرانی ناامن و نامناسب است، گفت: در حال حاضر هیچ تضمینی برای حفظ اموال و جان گردشگران در کشور ترکیه به دلیل ناامنی وجود ندارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید در نگاه اول قیمت سفر به کشور ترکیه برای گردشگران جذاب باشد و همین امر یکی از شاخصه‌های افزایش سفر به این کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این بین گردشگران ایرانی نباید از سایر مولفه‌های مهم مانند امنیت، احترام متقابل به گردشگران و غیره برای سفر به کشوری دیگر غافل شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته بی احترامی‌هایی در مرز ایران با کشور ترکیه برای هموطنانمان رخداده است از این رو مسافران ایرانی باید با خویشتنداری از سفر به این کشور خودداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: سفر به سایر کشورهای منطقه به منظور گردش و تفریح ممنوعیت ندارد لذا هموطنان می‌توانند سایر مقاصد را برای سفرهای آتی خود انتخاب کنند.

نیکفر با اشاره به اینکه می‌توان از فرصت بوجود آمده در ترکیه بهره برد و سفر به ایران را به گردشگران خارج توصیه کرد، ادامه داد: در این بین هموطنانمان نیز می‌توانند قبل از سفر به کشورهای خارجی، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بکر و بی نظیر کشورمان دیدن کنند؛ به عنوان مثال منطقی مانند ﭘﺎرک ﺟﻨﮕﻠﯽ سراوان رشت، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه گنجینه رشت، جواهردشت رودسر، قله درفک – آتشفشان درفک، قلعه رودخان و غیره در استان گیلان می‌تواند به عنوان انتخابی خوب و جذاب برای گردشگران داخلی باشد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه اطلاع رسانی برای ترویج ایرانگردی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و مردم کشورمان باشد تا بتوان صنعت گردشگری داخلی را رونق بخشید و در این بین به جذب گردشگر خارجی نیز کمک کرد.

ابراز تأسف یک عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص افزایش حجم سفر ایرانیان به ترکیه؛ حوادث تروریستی هم مانع نمی‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس برخورد با اشاره به کوتاهی مسئولان در روانه کردن مردم به ترکیه تصریح کرد: متاسفانه هیچ یک از اتفاقات تروریستی ترکیه نتوانست از حجم گردشگران ایرانیِ راهی این کشور بکاهد.

محمد اسماعیل سعیدی

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از کوتاهی مسئولان در آگاه‌سازی مردم از شرایط ناامن ترکیه در آستانه تعطیلات نوروز، گفت: مسئولان باید علاوه بر مطلع کردن متقاضیان سفر به این کشور و طرح هشدارهای ضروری نسبت به شرایط ناامن ترکیه از طریق رسانه‌ها، تسهیلات و شرایط مساعد سفرهای داخلی را در تعطیلات نوروزی بیشتر می‌کردند تا مسافران سفرهای داخلی را به رفتن در دیگر کشورها -که حتی نمی‌توانند تضمینی برای حفظ جان آن‌ها داشته باشند- ترجیح دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برخورد با آژانس‌های مسافرتی سودجو را که تنها به منافع خود فکر کرده و تورهای سفر به کشورهای ناامنی همچون ترکیه را تبلیغ می‌کنند، ضروری دانست و افزود: مسئولان باید با تورگردان‌ها و آژانس‌هایی که چنین اقدامات سودجویانه‌ای انجام می دهند برخورد قاطع داشته باشند چراکه برخی از  این آژانس ها به جای لغو تورهای ترکیه حتی قیمت‌ها را نیز کاهش داده‌اند تا مشتری بیشتری جذب کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش فرهنگ مردم نسبت به این تصور که سفر خارجی را تحت هر شرایطی مایه افتخار می‌دانند، ضروری دانست و افزود: متاسفانه هیچ کدام از اتفاقات تروریستی نتوانست از حجم گردشگران ایرانیِ راهی این کشور بکاهد یا مبادلات اقتصادی با این کشور را محدود کرده یا تحت‌الشعاع قرار دهد لذا کوتاهی مسئولان در روانه کردن مردم به ترکیه بیش از این قابل اغماض نیست.

تورهای گردشگری به ترکیه لغو شوند/ لزوم برخورد با آژانس‌‌های متخلف

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برخورد با آژانس‌های متخلف و افزایش هشدارها به مردم از طریق رسانه ملی را برای جلوگیری از حضور در کشور ناامن ترکیه در ایام نوروز ضروری دانست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از کوتاهی مسئولان در آگاه‌سازی مردم از شرایط ناامن ترکیه در آستانه تعطیلات نوروز، گفت: اگرچه دولت هشدارهایی را به مردم مبنی بر عدم حضور در کشور ناامن و بی‌ثبات ترکیه داده است اما به نظر می‌رسد باید علاوه بر طرح این هشدارها از رسانه‌های رسمی به ویژه رسانه ملی با حساسیت‌های دوچندان، برخورد جدی با آژانس‌های متخلف و افزایش کیفیت، تسهیلات و شرایط سفرهای داخلی را نیز مدنظر قرار دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تورهای گردشگری به کشور ترکیه کاملا لغو شوند، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید آژانس‌های مسافرتی که تورهای گردشگری خود به ترکیه را همچنان سرِپا نگه داشته‌ و با تبلیغ سفرهای ارزان به این کشور مردم را وسوسه می‌کند، برخورد کرده و به‌عنوان متخلف معرفی کند.

وی همچنین درخصوص ضرورت افزایش کیفیت تسهیلات و شرایط سفرهای داخلی توضیح داد: ناامنی در ترکیه بیداد می‌کند بنابراین انتظار می‌رود سفرهای جایگزین بی‌خطر، جذاب، کم هزینه و با کیفیت بالا را برای متقاضیان سفر به ترکیه ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به دلیل ضعف تبلیغات ازسوی  مسئولان، علاقه ایرانیان برای سفر به ترکیه ناامن بیش از علاقه ترک‌ها برای سفر به کشور امن ایران است، افزود: روس‌ها و آلمان‌ها به‌عنوان بیشترین مسافران ترکیه در همان روزهای نخست آغاز ناامنی، از سفر شهروندان خود در این کشور جلوگیری کردند چراکه یکی از مؤلفه‌های اصلی برای سفر به یک کشور امنیت آن است، اما در ایران این ناامنی به دستمایهای برای سودجویی تبدیل شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه