نماینده مجلس شورای اسلامی:

وزارت فرهنگ ما ضعیف است / تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی که بحث فرهنگ به میان می آید باید صاحب اصلی این رسالت عهده دار مسئولیت باشد و تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب رساننده است.

وزارت فرهنگ ما ضعیف است / تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب است

به گزارش ۸دی، مهرداد لاهوتی رئیس مجمع نمایندگان و نماینده ی مردم لنگرود و کومله عصر دیروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر گیلان اظهار داشت: ” ایران در مقایسه با کشور های دیگر دنیا از نظر سرانه ی مطالعه در رتبه ی بسیار پایینی قرار دارد.

وی افزود: کشور ما با سرانه ی مطالعه ی ۱۸ دقیقه در هفنه نسبت به ۶۰ ساعت مطالعه در هفته در ژاپن آمار رضایت بخشی ندارد، هر فرد در یک سال باید  حدود ۳۵ تا ۴۰ کتاب را مطالعه کند، بنابر این اهمیت کتاب و کتاب خوانی باید در راس کار اهالی فرهنگ باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته ی دیگر در رابطه با ابلاغ سیاست های برنامه ششم توسط رهبری  در رابطه با تبیین ارزش ها و دستاوردهای انفلاب اسلامی است، ایشان می فرمایند باید از هنرمندان انقلابی در عرصه ی فرهنگ بسیار حمایت شود که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

لاهوتی با بیان اینکه مسئله ی مهم دیگر که باید به آن توجه کنیم تعدد دستگاههای فرهنگی است اظهار کرد: زمانی که بحث فرهنگ  به میان می آید باید صاحب اصلی این رسالت عهده دار مسئولیت باشد و تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب رساننده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر وزارت فرهنگ ما ضعیف است باید سعی در تقویت آن کنیم گفت: نه اینکه دستگاه ها و متولیان فرهنگی دیگر بیایند جلوی کار را بگیرند، توقع ما از جناب وزیر این است که جلوی این تعددات بی رویه گرفته شود و هنر مسیر درست خود را طی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه