آهنگساز فیلم “تایتانیک” در گذشت

به گزارش ۸دی به نقل از موسیقی ایرانی: جیمز هُرنر آهنگساز، برنده ی دو جایزه اسکار، در سانحه ی هواپیما در سن ۶۱ سالگی در گذشت.هرنر که خلبان با تجربه ای نیز بود هنگام پرواز با یکی از هواپیماهای کوچک خود در شمال سانتا باربارا سقوط کرد. هرنر برای آهنگسازی فیلم مشهور جیمز کمرون، تایتانیک، […]

به گزارش ۸دی به نقل از موسیقی ایرانی: جیمز هُرنر آهنگساز، برنده ی دو جایزه اسکار، در سانحه ی هواپیما در سن ۶۱ سالگی در گذشت.هرنر که خلبان با تجربه ای نیز بود هنگام پرواز با یکی از هواپیماهای کوچک خود در شمال سانتا باربارا سقوط کرد.
هرنر برای آهنگسازی فیلم مشهور جیمز کمرون، تایتانیک، بسیار شناخته شده است، دو اسکار خود را نیز به خاطر همین فیلم برنده شد. یکی برای آهنگسازی فیلم و دیگری برای کمک در نوشتن آهنگ «my heart will go on» برای خواننده ی مشهور، سلین دیون. او همچنین برای فیلم آواتار، اثر دیگر جیمز کمرون، نیز آهنگسازی کرده است که همین آهنگ بدون تغییر برای دنباله ی این فیلم هم استفاده شده است. دیگر فیلم هایی که وی برای آهنگسازی در آنها نامزد دریافت جایزه ی اسکار شده بود شامل «A beautiful mind»، «Braveheart»، «Apollo 13» و «Field of dreams» بود.
عمر کاریِ هرنر برمیگردد به سال ۱۹۷۸ در فیلم « the watcher» . وی برای نزدیک به ۱۵۸ فیلم آهنگسازی کرده است و این تعداد افزایش خواهد یافت اگر تک آهنگ هایی که ساخته را نیز به حساب آورید.
آخرین فیلم هایی که در آنها حضور داشته «southpaw» ساخته ی آنتوئین فوکوئا و «The 33» ساخته ی چیلین ماینر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه