اظهارات تامل برانگیز امام جمعه آستانه اشرفیه!/ آیا عبور از خطوط قرمز مقام معظم رهبری در متن برجام را شاهکار تاریخی میدانید؟؟؟

متاسفانه روز گذشته امام جمعه محترم شهرستان آستانه اشرفیه در یک اقدام عجیب و دور از انتظار در خصوص برجام و مسائل مرتبط با آن، از آن به عنوان پیروزی و شاهکار قرن یاد نمودند! که البته این موضع گیری عجیب امام جمعه، موجب اعتراض نمازگزاران و نیروهای ارزشی این شهرستان در برابراظهارات امام جمعه شد.

اظهارات تامل برانگیز امام جمعه آستانه اشرفیه!/ آیا عبور از خطوط قرمز مقام معظم رهبری در متن برجام را شاهکار تاریخی میدانید؟؟؟

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی، از آن جایی که جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه، یک جایگاه مقدس و فراجناحی تلقی میگردد و طبق فرمایشات حضرت امام (ره)، ائمه جمعه باید به دنبال تجهیز عمومی، آگاهی بخشی ملی و بسیج توده ‏ها و خنثی سازی توطئه ‏های دشمنان در داخل باشند، اما دیروز در نماز جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، صحبتهایی ایراد گردید که مبین خط سیاسی خاصی بوده است و این خط سیاسی هیچگونه سنخیت و قرابتی با مواضع دلسوزان انقلاب و در راس آنها مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته ای ندارد.
متاسفانه روز گذشته امام جمعه محترم شهرستان آستانه اشرفیه در یک اقدام عجیب و دور از انتظار در خصوص برجام و مسائل مرتبط با آن، از آن به عنوان پیروزی و شاهکار قرن یاد نمودند! که البته این موضع گیری عجیب امام جمعه، موجب اعتراض نمازگزاران و نیروهای ارزشی این شهرستان در برابراظهارات امام جمعه شد.

نمازگزاران و نیروهای ارزشی و ولایی هر شهرستان انتظار دارند که امام جمعه در مسیر دغدغه های مقام معظم رهبری، در خط مقدم روشنگری و ابهام زدایی و بصیرت افزایی به سخنزانی و تحلیل مسائل سیاسی روز بپردازد نه اینکه خود اسیر بازیهای سیاسی وتبلیغاتی-انتخاباتی مدیران و مسئولین دولتی شود و در بیان حقایق دچار اشتباه و ضعف شود. امام جمعه باید مرجع و منشاء هدایت جوانان و بازوی قوی تحلیل و بررسی موضوعات و مسائلی باشد که مقام معظم رهبری آنان را در طول هفته و ماه های گذشته در سخنان خود به عنوان کدها و سیگنالهای مهم مطرح مینمایند نه اینکه شخص امام جمعه آن هم امام جمعه یک شهرستان مهم مانند آستانه اشرفیه، خود به ایجاد شک و تردید و ایجاد ابهام و اختلاف در بین مردم و نیروهای ولایتمداردامن بزند.
جمعه ای که گذشت، حجت الاسلام ساجدی در صحبتهای خود ضمن انتقاد شدید به عملکرد رسانه ی ملی، و همصدا با جریانهای اپوزیسیون خارج نشین و با حمله به صدا و سیما گفت: “صداوسیمای جمهوری اسلامی نقش مطلوبی در این جریان ایفا نکرد و بنده شخصاً برخی از برنامه‌های صداوسیما را دنبال کردم متأسفانه چه در قالب مستند، چه در قالب مصاحبه و برنامه‌های دیگر دیده شد عده‌ای که بنده معتقدم کار جهادی کرده‌اند انگار به این ملت، نظام خیانت می‌کنند علیه آن‌ها فضاسازی می‌کنند”.!!!
همچنین ساجدی برخلاف توصیه های مکرر مقام معظم رهبری در مورد بررسی دقیق برجام در مجلس گفته بود: “متأسفانه در کمیسیون بررسی برجام مجلس مسیری را رفتند که فرصت‌‌ها تلف شد تا جایی که رئیس‌جمهور گفت: که این اتلاف وقت برای ما زیان‌بار است و حتی برخی از مراجع تقلید به مجلس و رئیس مجلس نامه زدند که چرا این‌قدر اتلاف وقت می‌کنید و دست‌آخر نتیجه بررسی آن کمیسیون به تعبیر امروزی‌ها کنار گذاشتن توافق شد”!!
اگر دیروزکسی درحین ایراد خطبه های جناب آقای حجت الاسلام ساجدی در این مراسم حضور داشت و چشمان خود را میبست، احساس مینمود که یکی از مسئولین دولتی مانند استاندار و یا جناب نوبخت، طبق معمول در حال بازگو نمودن مزایای برجام برای مردم هستند.
ظاهرا دولت اعتدال در شهرستان آستانه دو نماینده دارد، یکی فرماندار و یکی امام جمعه!
باید از جناب حجت الاسلام ساجدی سوال نمود که آیا جنابعالی متن ۱۵۹ صفحه ای برجام را واقعا مطالعه نموده اید که از آن به عنوان خدمت تاریخی و ماندگار مسولین دولت اعتدال یاد مینمایید؟ و اگر متن برجام را مطالعه نموده اید- که یقینا اینگونه نیست- چگونه عبور نمودن بخشی از خطوط قرمزمقام معظم رهبری در برجام را شاهکار تاریخی مینامید؟
امام جمعه ای که نتواند مسئله ی به این سادگی را به راحتی تحلیل نماید و در تحلیلهای خود به سمت جناح های سیاسی خاص و مسئله دار منحرف شود کی خواهد توانست در شرایط حساس و پیچیده ای مانند فتنه ی ۸۸، مسائل را به درستی درک و تفسیر نماید و ناجی مردم از گردباد و طوفان شک و تردید و فتنه و ابهام در مسائل سیاسی گردد؟ حق این بود که ایشان با توجه به مواضع مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته ای وین و هشدارها و تذکرات معظم له، هرگونه تحلیل و تفسیر خود را بر مدار خواسته ها و گفته های حضرت آقا هماهنگ مینمود. از این روی با توجه به مشی سیاسی جناب آقای حجت الاسلام ساجدی، عدم حضور نیروهای انقلابی و ارزشی در نماز جمعه آستانه اشرفیه و ایجاد شکاف بین نیروهای انقلابی و حزب اللهی با وی، دور از انتظار نیست.
در ادامه ضمن گرامی داشتن یادوخاطره حضرت آیت الله امینیان امام جمعه فقید شهرستان آستانه اشرفیه که در زمان خود منشا وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی در این شهرستان بودند، از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و کشور انتظار میرود با توجه به سوابق مهم مرحوم آیت الله امینیان و نقش وی در پرورش نیروهای ولایی و ارزشی در شهرستان آستانه اشرفیه، در انتخاب امامان جمعه با وسواس و دقت بیشتری در شهرستانها عمل نمایند تا انشاا.. بتوانند جوابگوی نیازهای مردم ولایتمدار و شهیدپروردرمواقع حساس و پیچیده گردد.
در پایان خواندن و یادآوری چند سطراز سخنان حضرت امام خمینی در مورد وظیفه ائمه جمعه در شرایط حساس خالی از لطف نیست. حضرت امام در این باره میفرمایند: «سنگر والای امامت جمعه، که جایگاهی برای تبیین احکام اسلام و روشنگری اندیشه مسلمانان است، برای آنکه وحدت بخش مؤمنان و خنثی ساز توطئه‏های مخالفان و معاندان باشد، نیازمند پختگی، متانت، درایت، فصاحت، آگاهی سیاسی ـ اجتماعی ائمه جمعه و قدرت تفهیم مطالب و تهییج افکار و عواطف و برانگیختن به عمل صالح است. ائمه جمعه برای ایفای رسالت عظیم و سنگین خویش، بایستگی‏های فکری، علمی و اخلاقی باید داشته باشند تا بتوانند اثر گذارتر باشند». (صحیفه نور، ج۱۳، ص۲۲۲)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عبدی
وقتی [...] خود از ارادتمندان به آقای هاشمی بوده و در سال 88 از موسوی حمایت می کرد وبعد از قضایای فتنه حتی یکبار هم آن را محکوم نکرده ، معرفی و انتصاب امام جمعه های [...]دور از ذهن نیست !!!!! یک حسن این روزها این است که هویت ونیات واقعی افراد و شخصیتها دارد مشخص می شود ، بگونه ای که اینگونه افراد احساس آن را دارند که واقعا پس از سالها ، فضای سیاسی همانگونه که مورد قبول آنان بوده دارد پیش می رود!!!! اما زهی خیال باطل !!! از کجا معلوم که نظام برای چندمین بار مانند دوران فتنه 88 دارد پوست اندازی می کند ؟!!! یقینا باز هم شاهد ریزش ها به موازات رویش ها خواهیم بود!!!
دیبا
تو چقله بچه در چه جایگاهی هستی برای امام جمعه تعیین تکلیف میکنی خوارج این سایت شده پایگاه خوارج
مری در پاسخ به دیبا
اگه همین آقای امام جمعه از دولت انتقاد می کرد حرف منافقایی مثل شما شنیدنی بود! 8دی دمت گرم که با کسی عهد اخوت نبستید ما در طول انقلاب همه مدل آدم رو از دست دادیم... دلمون فقط به حضرت آقا خوشه خدا حفظش کنه
یاور
همین مشی انقلابیت رو حفظ کن ۸ دی، خدا حفظتون کنه ، خدا قوت
آقاجانی
این آقا با حمایتهای م.م شد امام جمعه آستانه، متاسفانه کل استان گیلان شده عرصه ی تاخت و تاز م.م هرکسی رو بخواد برمیداره و هرکسی رو هم بخواد به جاش میذاره ، انشاا.. خدا پایین بیاردت م.م
مریم
هشت دی حیاکن خیانت رو رهاکن صحبتهای حاج آقا ساجدی کاملا صحیح و معقولانه بود. ساجدی مچکریم
غریبه
حرف حق تلخه
توکلی
هرکسی از حط قرمز رهبری عبورکند ضد ولایت می باشد هرکسی می خواهد باشد
مرتضی
واقعا متاسفم برای شورای سیاستگذاری اءمه جمعه، مگه قحط الرجاله که [...]? [...] کسانی هستند که هرچه دارن از انقلاب و رهبریت دارن ولی انقدر تنگ نظر هستند که به نفع دشمنان انقلاب صحبت و سخنرانی میکنند. آن هم پشت تریبون نماز جمعه که در آن باید مواضع رهبری مطرح وتقویت بشه
ساغری
دیبا جان خوارج کسانی هستند که بصیرت ندارند و نمیدانند که چه زمانی باید چه حرفی بزنند
ناشناس
من اونروز مسجد جامع بودم این نیروهای ارزشی که میگی کلا ۳ نفر بودن که یکیشون اصلا آستانه ایی نبود ، ۲ تای دیگه هم توی جلسات اصولگراهای شهر نقش دارن هشت دی شلوغش نکن ما آستانه ایی ها به وجود امام جمعه ایی با دانش ، روشنفکر و متدینی همچون دکتر ساجدی افتخار میکنیم متاسفم واسه یه عده که دیدن کسب و کار شون داره از دست میره ، دست به هوچی گری زدند. ننگ بر شما
طلوعی در پاسخ به
باید محض اطلاع جنابعالی عرض کنم که؛ اگه قرار بر تدین باشد بعید میدونم امام جمعه مورد تایید جنابعالی متدین تر از خوارج باشند که پیشانی و زانوانشان از فرط عبادت زخم شده بود، اگر قرار بر دانشمند بودن باشد باز بعید میدانم جناب ساجدی از دکتر سروش هم عالم تر باشند ، و نهایتا اگر بنا بر روشنفکربودن هم باشد باز بعید میدانم ایشان از بازرگان و تقی زاده و مهاجرانی و مجتهدشبستری روشنفکرتر باشد، افراد فوق الذکر در تدین و علم و روشنفکریشان شکی نیست اما مشکلی که این افراد داشتند نبود بصیرت و ولایتمداری بود و هست که دارید میبینید عاقبت این افراد منجربه چی شد، دکتر سروش عصمت اءمه را منکرمیشود و میگوید قرآن ساخته و پرداخته ی ذهن پیامبراست! و مهاجرانی هم دارد عملگی انگلیسی ها و سعودی ها را میکند، جناب ساجدی بصیرت بصیرت، امیدوارم امام جمعه ی محبوب جنابعالی عاقبت بخیرشود، چراکه انحراف هر فردی که پای سخنان ایشان در نماز جمعه مینشیند ، برعهده ی خود شخص امام جمعه میباشد.
ادریس
خیلی مهم !!!! : سلام لطفا برای دفاع از صحت مطلبتون و اینکه قضاوت صحیح بتونیم هرکس انجام بدیم در باره حاجاقای ساجدی که تازه معرفی شدن بشه انجام داد لطفا متن کامل و دقیق خطبه های این نمازجمعه رو همراه صوت آن بگذارید منتظریم
مری در پاسخ به ادریس
http://www.astankhabar.com/%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%87-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d8%a7%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%81-%d9%88/
زهرا
اصلا بگو [...] علامه ی دهر، وقتی بصیرت نداره علمش [...]
بسیجی
سلام درسالن اتش نشانی هم حامیان دولت تدبیر امید [...] رو دعوت کردن برای سخنرانی. بنرش توشیبا خورده زیرش هم نوشته ستاد جوان تدبیر امید استان گیلان
ذبیحی
این آقا نماینده ی هاشمی رفسنجانی است در آستانه ، من خودم اون روز تومسجدبودم و شاهداعتراض مردم بودم، حرفاش ازجنس حرفای حسین مرعشی و اکبرترکان بود، یه کوچولوهم به صادق زیبا کلام نزدیک بود، اونجایی که صداوسیمارو زیر سوال برد
همسفر
متن کامل صحبتهاش در سایت آستان خبر آمده بود
معین از تهران
بعد بگید توی این کشور آزادی بیان نیست!، کسی که خط سیاسیش کاملا خلاف خط سیاسی شخص اول مملکت میباشد به عنوان نماینده ی ولی فقیه در یک شهرستان مهم در دفاع از تفکرات خودش صحبت میکنه و کسی هم ایشان را کاری ندارد و آزادانه سخنرانی میکند. اروپایی ها باید بیان در آستانه درس دموکراسی بیاموزند.
نیازمند
عجب شاهکاری کرده دولت واقعا! همه چی ارزون شد احترام به پاسپورت ایرانی برگشت تحریمها هم که دارید میبینید همش برداشته شد با این که تحریمها برداشته شد هیچ نیروگاه و سانتریفیوژی تعطیل نشد و دارن به قدرت به کارشون ادامه میدن،اراک و فردوهم درحال فعالیت قوی هستن! جان خیار
ملت همیشه درصحنه
چقدر باحالید شما. انتخابات در پیشه .هرکسی هم صف بندی خودشو داره.ساجدی هم یه ور.اینکه جلز و ولز نداره.گوشت قربونی هم که ماملت همیشه در صحنه هستیم.الان مشکلتون چیه؟.فقط یه سوال اینکه نیروهای ارزشی اعتراض کردن بقیه بی ارزش بودن
رادمنش از تهران
واکنش به جا و به موقعی بود ، ممنون 8دی، هر سایت و روزنامه ای در گیلان جرات نداره علیه این مسائل موضع بگیره، به خاطره فشارهایی که بعضی ها از دفتر... میارن اخیرا هم که علیه صداوسیمای گیلان خیلی فشار آوردن که چرا همه ی صحبتهامو در مصلی پخش نکردی، آخه یه آدم بیسواد بیاد واسه صداوسیما و رسانه های استان تعیین تکلیف کنه؟
لاهیجانی
من واقعا برای این همه دگم اندیشی سایت شما متاسفم. اون چیزی رو که آقا خودش تائید کرده و امام جمعه محترم آستانه در همون راستا حرف زده قبول ندارید. واقعا اسم خوارج برازنده شماست که از علی هم ادعای بیشتری داشتند. وقتی آقا خودش مذاکره کننده گان رو شجاع،متدین،با بصیرت و... خونده. وقتی شورای نگهبان برجام رو با شرع و قانون اساسی مغایر ندونسته شما کی هستین؟ چی میگین؟ چرا به خودتون جرات میدین هنوز ریش و سییل در نیاوردین شیوخ اسلام و علمای بزرگ و مجاهدین و همراهان صدیق انقلاب رو که دارای کارنامه مجاهدانه در راه تحقق اهداف و آرمانهای امام و انقلاب دارند زیر سوال میبرید. کی به شما این حق و جسارت رو داده؟ واقعا که ترور شخصیت و ریختن ابروی مومن برای شما عین آب خوردنه. خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
مری در پاسخ به لاهیجانی
اگه ریش سفید شما دوزار بصیرت داشت انقدر نظرش درباره برجام با آقا فرق نمی کرد ریش سفید: برجام شاهکار تاریخیه آقا: برجام دارای نقص و ایرادات متعددی است حالا پیدا کنید پرتغال فروش را
صبوری در پاسخ به لاهیجانی
جناب لاهیجانی ظاهرا جنابعالی پای منبرهای حجت الاسلام رنجبرامام جمعه سابقتون زیاد مینشستی! آقا توی هیچکدوم از صحبتاش نگفته برجام ،توافقه خوب و مطلوبیه اگرم از اعضای مذاکره کننده ی ایرانی در حین مذاکرات حمایت کرده به خاطره این بوده که تیم مذاکره کننده بادست پر وخیال راحت در میدان مذاکره ظاهر بشه و بتونه حداکثر نتیجه رو کسب کنه و این از بزرگواریه حضرت آقاست که علی رغم اینکه میدانستند طرف مقابل اهل خدعه و نیرنگ هست باز به نظر تیم مذاکره کننده احترام گذاشتند و به آنها اعتماد نمودند و از هیءت ایرانی حمایت کردنند و از یک رهبر حکیم و مدبر هم غیر از این برنمی آید، ولی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران جواب این اعتماد حضرت آقا را چگونه دادند؟ متاسفانه نتوانستند به خوبی از حقوق مسلم هسته ای ملت دفاع کنند و دیدید که اکثر غریب به اتفاق کارشناسان فنی هسته ای گفتند دستاوردهای زیادی را ازدست داده ایم و در قبال آن هیچ سند محکمی درمورد لغو تحریمها به دست نیامد و باز همه چی به نظر آژانس بستگی داره که حضرت آقا همواره گفته اند که آژانس عادل و داور غیرقابل اعتمادیه، و دیروز هم دیدیدکه آقا گفت برجام ابهامات ساختاری زیادی داره، و اما در مورد شیوخ و علمای اسلام و همراهان صدیق انقلاب! بنده در مقاله ۸ دی توهینی به علمای اسلام و ریش سفیدان انقلاب مشاهده نکردم، اگه منظورتون حاج آقا ساجدی میباشد که بعید میدانم ایشان از طلحه و زبیر و عایشه و آیت الله منتظری و {...} و ... سابقه بیشتری در انقلاب داشته باشه، افراد نامبرده با آن سابقه درخشان ولی به دلیل نداشتن بصیرت منحرف شدند و امیدوارم آقای ساجدی زودتر بیدار شوند و خدای ناکرده به سرنوشت تلخ اصحاب بی بصیرت پیامبر و حضرت امام دچار نشوند حضرت امام خمینی:رسانه ها ۳ وظیفه دارند؛ انتقال صادقانه ی اخبار پرورش و هدایت افکارعمومی نقد سازنده و منصفانه، آفرین به بچه های ۸دی که نقدهاشون سازنده و منصفانه است
انسیه محمدی
اگه رهبری از نتیجه مذاکرات راضی بودند ، در این چند ماه اخیر و پس از توافق هسته ای حداقل یه بار به رییس جمهور و تیم مذاکره کننده نتیجه مذاکرات را تبریک میگفتند.
فاطمه حسیندوست
معلومه که هشت دی بدجوری زده وسطه هدف که بعضی ها انقد دارن جلز و ولز میکنن، شنیدم بعد از این ماجرا ، آقای [...] از آقای ساجدی در یک مراسم دلجویی کرده و به ایشون به خاطر حمایتهای بی دریغشان از برجام که با اعتراض نمازگزاران در نماز جمعه روبرو شده بود، کلی دلداری داده و از وی یه عالمه تعریف و تمجید کرده، قبول باشه انشاا... خدا قوت پهلوان! خسته نباشی دلاور!
در حاشیه