بزرگترین و طولانی ترین نسل کشی تاریخ

چه اسم با مسمایی است ام الفساد قرن ، چه قدر برازنده ی شیطان بزرگ است وقتی می فهمیم که تولد آن بیش از ۱۰۰ میلیون کشته بر جای گذاشته است دیگر چه انتطاری می توان از حال کنونی آن به غیر از نسل کشی درویتنام و عراق و افغانستان ده ها ملت مستضعف دیگر داشت.

بزرگترین و طولانی ترین نسل کشی تاریخ

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی، مجموعه سیاهه ی جنایات آمریکا از امروز به صورت پیوسته منتشر می شود. هرچند سیاه ی جنایات آمریکا آنقدر سنگین است که صدها کتاب و مقاله و یادداشت هم توان بازگویی آن را ندارد. اما لا یکلف الله نفسا الا وسعها:

چه اسم با مسمایی است ام الفساد قرن ، چه قدر برازنده ی شیطان بزرگ است وقتی می فهمیم که تولد آن بیش از ۱۰۰ میلیون کشته بر جای گذاشته است دیگر چه انتطاری می توان از حال کنونی آن به غیر از نسل کشی درویتنام و عراق و افغانستان ده ها ملت مستضعف دیگر داشت.

طبق آماری که دانشگاه کالیفرنیا منتشر کرد مشخص شد که تعداد ساکنین بومی آمریکا یعنی سرخ پوستان ، زمانی که کریستف کلمب به اصطلاح این قاره را کشف کرد بیش از صد میلیون بوده است که در سال ۱۹۹۰ جمعیت این بومیان به ۲۵۰ هزار نفر کاهش یافت.

http://d1jrw5jterzxwu.cloudfront.net/sites/default/files/uploads/2012/05/American-Holocaust.jpg

 

در زیر به صورت مختصر به انواع راه های خبیثانه بزرگترین و طولانی ترین نسل کشی تاریخ که توسط مدعیان صلح طلب امروزی انجام پذیرفته است می پردازیم:

 

  1. اروپایی‌ها برای نسل کشی سرخ‌پوستان ۹۷ نوع بیماری مرگبار در بین آنها شیوع دادند که عبارتند از ۴۱ نوع آبله، ۴ نوع طاعون، ۱۷ نوع سرخچه، ۱۰ نوع آنفولانزا و ۲۵ نوع سل و دیفتری و کولیرا.
  2. مهاجمان اروپایی به منظور شکار سرخ پوستان، سربازان مخصوصی را آموزش داده بودند و برای شکار انسان‌های سرخ پوست و بومی تله‌هایی کار می‌گذاشتند.
  3. سفیدپوستان، دختران جوان سرخ‌پوست را برای کار روزانه در مزارع و خوشگذرانی شبانه می ربودند و برای از بین بردن اعتراض پدران و مادران دختران ربوده شده، آنان را بعنوان «عناصر آشوبگر» به بدترین شکل مجازات می کردند.
  4. در سال ۱۹۷۴ یک زن پزشک سرخ پوست در زایشگاهی در آمریکا روزی ناخودآگاه به بررسی دفاتر و اسناد زایشگاه پرداخت و متوجه شد که تعداد زیادی از زنان سرخ پوست پس از وضع حمل زیر عمل جراحی برداشت رحم قرار گرفته‌اند.
  5. یک نظامی انگلیسی در بیان خاطراتش درباره یورش به روستای سرخ پوستان آورده است که خدا می‌دید چگونه سرخ پوستان هیزم کوره آدم سوزی شده اند و خدا اینگونه از دشمنانش انتقام گرفت و اختیار سرزمینشان را به ما داد.
  6. در ۱۲ سپتامبر سال ۱۶۹۴دادگاه مستعمره ماساچوست برای سفید پوستانی که پوست کله سرخ پوستی را ارائه می دادند به طور رسمی پاداش تعیین کرد که برای یک شهرک نشین معمولی ۵۰ پوند، شبه نظامیان ۲۰ پوند و به سربازان ۱۰ پوند پرداخت می‌شد.
  7. «جان سوگدن» در کتابش آورده که اندور جکسون یکی از رئیسان جمهوری پیشین آمریکا به مثله کردن پیکر سرخ پوستان و بریدن سر آنان عشق می‌ورزید. جکسون برای شمارش تعداد کشتگان سرخ پوست دستور داده بود بینی و گوش بریده آنان را بشمارند.
  8. «اسمیت» مترجم استعمارگران و سرخ پوستان گفت که بدترین صحنه‌ای را که در عمرم دیده‌ام تکه پاره‌ کردن پیکرهای زنان باردار و کشتن نوزادان دو و سه ماهه بود.
  9. پس از اسارت دو هزار سرخ پوست تسلیم شده در پایان این جنگ نابرابر، بزرگترین جشن اعدام دسته‌جمعی در تاریخ امریکا برپا شد. فرماندار ایالت داکوتا طبق معمول برای افرادی که پوست سر سرخ‌پوستان فراری را تحویل دهند پاداش تعیین کرد.

و این تنها گوشه ای بود از یک قرن ظلم و کشتاری که بر سرخ پوستان بومی آمریکا روا رفت آن هم تنها به جرم اینکه در آنجا زندگی میکردند. برای آگاهی کامل از اسناد میتوانید کتاب «نسل‌کشی سرخ پوستان آمریکا» به قلم منیر العکش را مطالعه کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه