جامعه جهانی و تاثیر “آیلان کوچولو” بر آن/ همه بر علیه داعش

تصویر گرفته شده از بدن بی جان “آیلان کوردی”، کودک جان باخته در آبهای ترکیه شوک بزرگی به جهان وارد ساخت و جامعه جهانی را واداشت تا از خواب برخیزند و نسبت به فجایع سوریه آگاه شوند.

جامعه جهانی و تاثیر “آیلان کوچولو” بر آن/ همه بر علیه داعش

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی نیوز، پایگاه خبری ایندیپندنت (independent) در گزارش خود را آورده است: تصویر گرفته شده از بدن بی جان “آیلان کوردی”، کودک جان باخته در آبهای ترکیه شوک بزرگی به جهان وارد ساخت و جامعه جهانی را واداشت تا از خواب برخیزند و نسبت به فجایع سوریه آگاه شوند.
عکاسی مستند و جنگی در گذشته نیز تأثیر خود را نشان داده بود، طی جنگ ویتنام این گونه عکاسی به شدت مورد توجه قرار گرفت و تاثیرات به سزایی در اذهان عمومی داشت.  امید است که رویدادهای خوبی بعد از انتشار تصویر کودک سه ساله پدیدار شوند.
اگرچه این موضوع باعث شده که اروپا رفتار بشر دوستانه ای نسبت به آوارگان جنگی نشان دهد ولی امید اصلی این است که با مسببین این موضوع برخورد قاطعانه ای شود و مهمترین دلیل این وحشگیری یعنی داعش نابود گردد.
جنگ در سوریه حدود ۲۰۰ هزار کشته و ۶ میلیون آواره ار ۲۲ میلیون انسان مقیم سوریه برجای گذاشته است.  این آوارگان راهی کشورهای اطراف و اروپایی شده اند که در این بین عربستان سعودی طی عملی نابخشودنی درهای کشورش را به روی پناهندگان بسته است.
پایگاه العالم با انتشار نامه می سکّاف هنرمند سوری در پاسخ به اظهارات صدر اعظم آلمان نوشته است: بله خانم مرکل! مکه، دبی، مسقط و عمان از برلین و کپنهاگ به ما نزدیکترند. آری! آنها پذیرفتند که به ما کمک کنند؛ اما مشروط به آنکه دختران، خواهران و حتی زنانمان را در اختیار آنها بگذاریم تا به عنوان کنیز، شب ها را با آنها سپری کنند. ولی ما سفر پرخطر در دریا و مواجهه با غرق شدن در امواج یا در کانتینرهای دربسته برای رسیدن به سرزمین شما را بر پذیرش چنین پیشنهاد مفتضحانه ای ترجیح دادیم.

Capture
با توجه به اتفاقات منطقه تا داعش در منطقه نابود نگردد، ثبات به منطقه برنخواهد گشت، همچنان مرزها بی معنی باقی خواهند ماند و روز به روز شاهد افزایش آوارگان خواهیم بود.
در همین راستا ولادمیر پوتین گفته است: ما با تمام قوا دنبال این هستیم که یک ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم در منطقه تشکیل دهیم.
در چند سال اخیر تنش بین روسیه و کشورهای غربی کاملا مشهود بوده است. اتفاقات اوکراین یکی از دلایل این موضوع بوده است.
۷۰سال پیش روسیه و آمریکا اختلافات ایدوئولوژیک داشتند ولی نهایتا بر نابودی نازیسم متحد شدند و این بار لازم است که این اتحاد باری نابودی داعش و تروریسم در منطقه شکل گیرد. هرچند که روسیه به نظر می رسد اقدام علیه تروریسم را آغاز نموده است.
اتحاد بین المللی می تواند این غده سرطانی داعش را خنثی کند و کمکی به ملت سوریه باشد. پوتین نشان داده است که به عنوان رهبر در این زمینه قصد دارد وارد شود.
اما در این یادداشت اشاره ای نشده که این غده سرطانی حاصل سیاست های اشتباه و قلدر مآبانه دول غربی به خصوص آمریکا در خاور میانه می باشد و حال قصد دارد خود را به عنوان فرشته نجات در منطقه ظاهر کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه