شهردار رشت در آستانه استیضاح و برکناری/ اعضای شورا: امضاهایمان را پس نمی‌گیریم!+ اسناد

شورای اسلامی شهر رشت پس از ۵۲ تذکر رسمی و عدم توجه کافی و بی توجهی شهردار به مطالبات مردمی طرح سئوال از شهردار رشت را امضا کردند.

شهردار رشت در آستانه استیضاح و برکناری/ اعضای شورا: امضاهایمان را پس نمی‌گیریم!+ اسناد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح مشرق، بر اساس نامه شماره ۱۵۵۲/۹۴/ش مورخ ۱۱ مرداد ۹۴ رئیس شورای شهر رشت به شهردار رشت ” طرح سئوال از شهردار رشت” به محمدعلی ثابث قدم ابلاغ شد.

در طرح سئوال اعضای شورا از شهردار رشت شش سئوال کلیدی مطرح شده است.

شورای اسلامی شهر رشت پس از ۵۲ تذکر رسمی و عدم توجه کافی و بی توجهی شهردار به مطالبات مردمی طرح سئوال از شهردار رشت را امضا کردند.

جابجایی ۷۰۰ نیرو و مدیر شهرداری و سلب امنیت شغلی و آرامش کاری کارکنان شهرداری، قطع درختان ۷۰ ساله کلانشهر رشت، عدم توجه به تقویت مراکز فرهنگی و تفریحی کودکان و نوجوانان، سیاست زدگی در شهرداری، تلاش برای خرید گاراژ جفرودی از هزینه بیت المال، عدم تحقق ۶۴ درصدی بودجه شهرداری از سهم یک چهارم در سه ماهه نخست سال، انحلال سد معبر و سلب آرامش بسیاری از شهروندان رشتی، کاهش راندمان کاری شهرداری با اهداف سیاسی از جمله دلایل اصلی طرح سئوال از شهردار میانسال کلانشهر رشت است.

شهردار رشت باید در جلسه بعدی علنی شورا حاضر و به سئوالات اعضای شورا پاسخ دهد و در صورت عدم قانع شدن اعضای شورا؛ استیضاح شهردار کلید میخورد.

نامه طرح سئوال تا لحظه ابلاغ با ۹ امضا تقدیم شهردار شده ولی احتمال افزایش آن به ۱۱ امضا بسیار زیاد است.
IMG_20150802_150817

براساس متن ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.
IMG_20150802_150905

در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سئوال می‌ باشد.

چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بوده و شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار رأی موافق یا مخالف خواهد داد.

در صورتی که شورا با اکثریت دوسوم کل اعضا رأی مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب می‌شود.

از طرفی امضاکنندگان “طرح سئوال از شهردار رشت” ضمن تکذیب خبر یک سایت محلی، اظهار داشتند: به هیچ وجه امضایمان را پس نمیگیریم و در دفاع از حقوق شهروندان و بیت المال با احدی معامله نکرده و تعارف نداریم.

تعدادی از شورا نشینان نیز تصریح کردند: پشت پرده نگرانیهای برخی از افراد در خصوص “طرح سئوال از شهردار رشت” مشخص است و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم در امورات شورا دخالت شود.

گفتنی است یک سایت محلی در خبری مدعی شده بود که برخی رسانه ها خبر از ابلاغ رسمی نامه طرح سوال ۹ تن از اعضای شورا از شهردار رشت منتشر کردند.ساعاتی پس از انتشار این خبر یک عضو شورا در گفتگو با یک سایت محلی گفت:طبق رایزنی های صورت گرفته برای اینکه فضای شهر بیش از این متشنج نشود احتمال زیاد تعداد امضاها کاهش خواهد یافت. گفتنی است بر طبق خبر منتشر شده ۶ سوال در نامه ارسالی به شهردار رشت وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
امیرم
خودشون شهردار انتخاب میکنن ، خودشون اعتراض میکنن ، خودشون جلسه شورا رو ترک میکنن ، خودشون استیضاح میکنن...!! وقتی که داشتن انتخاب میکردن باید حواسشون به بیت المال و حقوق شهروندی میبود. وگرنه الان با این استیضاح درخت ها که بر نمیگرده هیچ ، بازم یه لکه ننگ بی تدبیری روی پیشانی شورای شهر رشت میخوره. شورای شهر رشت ، خالی از افراد مدبر و مدیر و شجاعه
جوان
بابا این چه شورایی وای وای وای وای خوب مگه نمیدید که این بنده خدا رو شهردار کردید مگه نمی شناختیدش واقعاً به کجا دارید میرید شورای شهر تحت جو رسانه ها قرار نگیرید هرکس از بیت المال استفاده شخصی بکنه باید گوششو بپیچید
مجتبی
انشالله هرچی زودتر استیضاح میشه.تا بدبختا این کارکنای شهرداری نفس راحت بگشند هیچ کس امنیت شغلی نداره.
حامد
1- تنبلهای شهرداری دست به کار شدن. 2- این همه محیط زیست رو ترکوندن و تخریب کردن و ویلا ساختن هیچکی دم نزد حالا یهو ملت به فکر درخت افتادن. 3- سوالت سرو ته نداره یعنی چی این سوال"کاهش راندمان کاری شهرداری با اهداف سیاسی " . اخه خود شورا راندمان داره؟ چطوری راندمان شهرداری رو اندازه گرفتید. این یکی عالیه "تلاش برای خرید ....
ناشناس
اعضای شورای شهر مگر سوابق ایشان رادرشورای شهرسوم ندیدندومگرحرف حدیث های ایشان رانمی دانستند آیا هزینه های میلیاردی که ایشان ازجیب مردم براین شهروخیابانهای آن تحمیل کرده وهنوز درحال ادامه آن هستند، نمی بینند؟.یا اینکه......
در حاشیه