احداث ترمینال مسافربری در بندرانزلی

سیدعلی نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در جریان بازدید از بندر انزلی با اشاره به محورهای عملیاتی این بندر اظهار کرد: بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود و مجهز به امکانات مدرن تخلیه و بارگیری است.

احداث ترمینال مسافربری در بندرانزلی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، سیدعلی نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان  در جریان بازدید از بندر انزلی با اشاره به محورهای عملیاتی این بندر اظهار کرد: بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود و مجهز به امکانات مدرن تخلیه و بارگیری است.

وی به احداث ترمینال مسافری در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: ایجاد خط مسافری در بنادر اصلی دریای خزر در آستارا، انزلی، نوشهر، فریدون‌کنار و امیرآباد با اولویت‌های مسافری ایجاد می‌شود.

نعیمی از ایجاد خط مسافری آستارا، انزلی، کیاشهر، چمخاله، نوشهر، فریدون‌کنار، امیرآباد و بنادر گز و ترکمن خبر داد و بیان کرد: خط مسافری مذکور در صورت توجیه فنی و اقتصادی به دیگر بنادر حاشیه دریای خزر توسعه پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندر انزلی دارای رتبه سوم بنادر کشور پس از بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی است، تصریح کرد: نزدیکی با بندر آستراخان و لاکان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان از مزیت‌های بندر انزلی است.

وی به ارتباط با بازارهای منطقه‌ای و دسترسی به بازار مصرف جمعیت ۳۰۰ میلیونی حاشیه دریای خزر از طریق بندر انزلی اشاره کرد و گفت: بندر انزلی در مسیر کریدور بین‌المللی شمال ـ جنوب قرار دارد و کوتاه‌تر و ارزان‌تر از دیگر مسیرها است.

نعیمی با اشاره به اینکه مسیر مناسب می‌تواند قیمت تمام شده و زمان تحویل کالا را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: واقع شدن بندر انزلی در محدوده منطقه آزاد و فراهم کردن تسهیلات و امکانات ویژه برای صاحبان کالا، بازرگانان و سرمایه‌گذاران و همچنین برخورداری از معافیت مالیاتی از مزیت‌های این بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان فاصله بندر انزلی تا فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت را ۳۵ کیلومتر ذکر کرد و یادآور شد: برخورداری از شرایط آب و هوایی معتدل گیلان وضعیت بندر انزلی را ویژه کرده است.

وی نزدیکی گیلان به استان‌های صنعتی همجوار را از ویژگی‌های منحصر به‌فرد بندر انزلی برشمرد و اظهار کرد: بندر انزلی تنها بندر کشور محسوب می‌شود که دارای دو گیت اختصاصی مجزا برای ورود و خروج کالا و کامیون است.

نعیمی با بیان اینکه بندر انزلی مجهز به سیستم کنترل ترافیک دریایی وی.تی.اس است، تصریح کرد: سیستم مذکور تاثیر بسیاری در افزایش کارآیی و بهره‌وری بندر انزلی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، اداره تمام امور بندر انزلی را به صورت سیستمی، اتوماسیون، ثبت شرکت‌ها، ویدئو کنفرانس، سیستم عملیات کالای عمومی و سیستم جامع دریایی برای انجام عملیات بندری و تشریفات ترخیص کالا عنوان کرد و گفت: انجام عملیات و خدمات دریایی تخلیه و بارگیری کالای تجاری به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته و تمام وقت در بندر انزلی انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه