طرح “افطار اول” از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد

معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری این سازمان برای دومین سال متوالی “طرح افطار اول” را در سطح دانش آموزان مدارس محدوده این منطقه به اجرا درآورد.

طرح “افطار اول” از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش ۸دی نیوز، معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری این سازمان برای دومین سال متوالی “طرح افطار اول” را در سطح دانش آموزان مدارس محدوده این منطقه به اجرا درآورد.

براساس این طرح، دانش آموزان دختر و پسری که با رسیدن به سن تکلیف اولین سال روزه داری خود را تجربه می کنند شناسایی و با ارائه بسته های فرهنگی، آموزشی، علاوه بر آشناسازی این نوجوانان با احکام روزه و روزه دار در ماه مبارک رمضان، زمینه آشنایی آنها با مسائل بهداشتی- تغذیه ای روزه داری در ایام تابستان فرآهم می شود.

اجرای مسابقه تحت عنوان “سجاده عشق” بخش دیگر این طرح فرهنگی آموزشی است که براین اساس نوجوانان شرکت کننده در طرح افطار اول با تکمیل فرم مربوطه با موضوع قرآن، رمضان و داستانهای قرآنی، و ارائه آن به مدیران هر مدرسه در این مسابقه حضور می یابند.

بروشور احکام روزه و آموزه های بهداشتی-تغذیه ای ماه مبارک رمضان، سجاده نماز، مهر، تسبیح، عطر، دفترچه، خودکار، فرم مسابقه ، بسته افطاری از جمله مواردی است که در بسته فرهنگی طرح افطار اول، با همکاری مدارس منطقه، تقدیم دانش آموزان محدوده منطقه آزاد انزلی شده است.

این گزارش می افزاید در پایان ماه مبارک رمضان به ۲۰ نفر از آثار برگزیده از سوی این سازمان، جوایزی اهداء می شود

گفتنی است ۳۰۰ دانش آموز در ۴۰ مدرسه محدوده این منطقه، نخستین تجربه روزه داری خود را در طرح “افطار اول”منطقه آزاد انزلی گرامی داشتند و این برنامه فرهنگی- مذهبی در قالب طرح “میهمانی آسمان” که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان در ایام ماه مبارک رمضان به اجرا در می آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه