استاندار گیلان:

مسئولان باید پاسخگوی دانشجویان باشند

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی دانشجویان باشند و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند، گفت: مشکلات دانشجویان در دانشکده شرق گیلان مرتفع خواهد شد و وضعیت دانشگاه گیلان به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر با مدیریت جدید رو به بهبودی است.

مسئولان باید پاسخگوی دانشجویان باشند

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی عصر امروز در نشست صمیمانه با دانشجویان بسیجی، اظهار کرد: در راستای حل مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف نیازمند توجه به فرهنگ بسیجی در بخش‌های مختلف جامعه هستیم.

 وی افزود: دانشجویان فارغ از هرگونه غرض‌ورزی در راستای تعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی دغدغه‌ها و راهکار حل مشکلات را ارائه می‌کنند.

 استاندار گیلان تصریح کرد: فرهنگ و روحیه بسیجی سبب تحول و تزریق امید به جامعه می‌شود؛ لذا در تمامی حوزه‌ها نیازمند توجه به فرهنگ بسیجی هستیم.

 عباسی با اشاره به وضعیت کشور در ابتدای دولت سیزدهم، بیان کرد: زمانی دولت سیزدهم روی کار آمد که خزانه خالی و ویروس کرونا در کشور شیوع یافته بود؛ لذا تمام تمرکز دولت بر کنترل این ویروس قرار گرفت به‌علاوه کشور دارای ۵۵۰ هزار میلیارد تومان خزانه با وجود ۴۵ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی بود؛ ولی دولت تمامی این مشکلات را پشت سر گذاشت.

 وی به اهداف رسانه‌های بیگانه در راستای آلوده‌کردن فضای کشور و استان اشاره و عنوان کرد: اوج فعالیت دشمن را در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم؛ ولی اجازه نخواهیم داد دشمن به اهداف خود برسد.

 برخورد با فساد خط‌قرمز ما است

 استاندار گیلان بر اهمیت برخورد با فساد در استان تأکید کرد و گفت: برخورد با فساد خط قرمز بنده بوده و هست و در این راه با احدی مماشات نداریم.

 عباسی ادامه داد: نیازمند توجه نهادهای نظارتی بر تقید اساتید به مسائل دینی و ارزش‌های انقلاب هستیم؛ زیرا گیلان جای افرادی که سعی بر خدشه واردکردن به نظام و ارزش‌های آن را دارند، نمی‌باشد.

 وی در ادامه تصریح کرد: هشت کیلومتر آزادراه منجیل رودبار، پل کابلی آستانه اشرفیه، پل غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان از جمله پروژه‌های مهم نیمه‌تمام در گیلان بود؛ ولی در دو سال و نیم اخیر این پروژه‌ها تکمیل شد به‌علاوه در خصوص ساماندهی پسماند سراوان به صورت جهادی اقدام شده است.

 استاندار گیلان به مسائل و مشکلات دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان اشاره کرد و گفت: اگر به موقع به مشکلات رسیدگی نمی‌شد این دانشکده رو به نابودی می‌رفت که مانع از انجام این کار شدیم.

 وضعیت دانشگاه گیلان با مدیریت جدید رو به بهبودی است

 عباسی تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی شما دانشجویان باشند و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند؛ لذا مسائل و مشکلات دانشجویان در دانشکده شرق گیلان مرتفع خواهد شد و وضعیت دانشگاه گیلان به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر با مدیریت جدید رو به بهبودی است.

 وی افزود: از هشت هزار میلیارد تومان اعتبارات پروژه سفر، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح آزادراه در نظر گرفته شد و راه‌آهن رشت – کاسپین آماده بهره‌برداری است.

 استاندار گیلان با بیان اینکه برخی افراد به دلیل نرسیدن به اهداف خود همواره درصدد لطمه به کشور و دولت سیزدهم هستند، اظهار کرد: با دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم؛ چای، برنج، بادام، زیتون به کشور روسیه و آستاراخان صادر خواهد شد و پُل آستاراچای افتتاح شده است به علاوه کاهش حدود ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان به نسبت میانگین کشوری، ایجاد ۳۶ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ و ۳۵ هزار شغل در سال ۱۴۰۲ از دستاوردهای دولت انقلابی است.

 عباسی گفت: توجه به صنایع تبدیلی و بسته‌بندی جهت ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش را در دستور کار داریم و این یکی از اهداف تیم اقتصادی دولت در گیلان است همچنین شاهد افزایش مشارکت اقتصادی در گیلان به نسبت میانگین کشوری به میزان ۴۴/۵ درصد و بالاتر از میانگین ۴۱/۵ درصدی کشور هستیم.

 وزارت‌خانه‌ها نسبت به پرداخت اعتبارات مصوبات سفر اهتمام داشته باشند

 وی بر تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید و عنوان کرد: هیچ پروژه جدیدی در گیلان تعریف نشده و اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ ولی انتظار ما بر این است که برخی از وزارت‌خانه‌ها نسبت به پرداخت اعتبارات مصوبات سفر به ادارات کل خود اهتمام ویژه داشته باشند.

 ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گیلان در حال انجام است

 استاندار گیلان با اشاره به اقتصاد دریا محور در پایان خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گیلان در حال انجام است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه