رئیس‌کل دادگستری گیلان:

دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است، گفت: گاهی حتی با صدور رای قضایی هم خصومت‌ها پایان نمی‌پذیرد اما صلح و سازش همیشه حل‌ و‌ فصل خصومت را به دنبال دارد.

دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در سفر به تالش با حضور در جمع علما و اساتیدحوزه علمیه اهل سنت شهرستان تالش با تبریک روز معلم، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست و معلم وظیفه هدایت جامعه را بر عهده دارد.

وی همچنین روز جهانی کار و کارگر را گرامی داشت و افزود: نگاه دنیا به کارگر به عنوان ابزار کار است اما اسلام عمل کارگر را عمل صالح معرفی می‌کند و او را مانند مجاهد فی سبیل‌الله می‌داند لذا در دین اسلام با نگاه متفاوتی از کارگر تکریم می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان ضرورت حفظ وحدت در جامعه، تصریح کرد: هرچه وحدت پایدارتر شود به همان اندازه از تفرقه‌افکنی و تهدید دشمنان در امان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در ادامه تصریح کرد: شیعه و اهل سنت در شهرستان تالش با مسالمت و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و از این جهت این شهرستان از مصادیق حفظ وحدت در کشور است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است، ابراز کرد: گاهی حتی با صدور رای قضایی هم خصومت‌ها پایان نمی‌پذیرد اما صلح و سازش همیشه حل‌ و‌ فصل خصومت را به دنبال دارد.

وی در پایان از افزایش برخی از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و … در استان خبر داد و گفت: علما و فضلا می‌توانند با کمک به کاهش این آسیب‌ها دین خدا را یاری کنند و این از مصادیق عمل صالح است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه