رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

کشت مکانیزه ۱۷۲ هزار هکتار شالیزار گیلان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشت مکانیزه ۱۷۲ هزار هکتار شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: در حاضر نشا برنج نیز در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شد.

کشت مکانیزه ۱۷۲ هزار هکتار شالیزار گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» صالح محمدی صبج امروز در حاشیه بازدید از شالیزارهای گیلان در گفتگوی خبرنگاران با بیان اینکه زمان خزانه گیری برنج در شالیزارهای داخل شبکه آبرسانی، فومنات و اراضی خارج از شبکه از طریق تقویم زراعی اطلاع‌رسانی شد که برنج‌کاران باید با توجه به آن کشت و کار را انجام دهند، اظهار کرد: نشا برنج نیز در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شد.

وی با بیان اینکه شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۷۲/۲۶ درصد انجام شده است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت شخم اولیه، شالیکاران برخوردار از منابع آب سنتی و آب‌های سطحی با استفاده از این فرصت حتماً نسبت به انجام شخم و آماده‌سازی شالیزار اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۹/۴ درصد به روش نشا مکانیزه و مابقی سنتی کشت شد و ۲۰۱ هزار هکتار معادل ۸۴/۴۵ درصد به شیوه مکانیزه برداشت شد.

محمدی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت شود و برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارها هم به همین روش انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه انجام کار وجین مکانیزه نیز برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان پیش‌بینی شد است، گفت: از شالیکاران خواست تا برنج را بر پایه تقویم زراعی کشت کنند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه