سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان:

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله است

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله است، گفت: پس از انقلاب در تمام این سال‌ها انتخابات در کشور برگزار شده است این در حالی است که هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران دارای مردم‌سالاری مبتنی بر دین نیست.

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محسن پاک آیین پیش از ظهر امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن لاهیجان، اظهار کرد: شرکت مردم در راهپیمایی امروز مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله است.

وی مهم‌ترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی را استقلال کشور دانست و گفت: ما استقلال را بعد از پیروزی انقلاب لمس کردیم؛ اما قبل از انقلاب تنها نام یک کشور مستقل را داشتیم.

 سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه تمامیت ارضی یک رکن در استقلال کشور است که در دوران پهلوی به راحتی نقض می‌شد، ادامه داد: در این منطقه به دلیل وابستگی به خارج و دسیسه روسیه و انگلیس مناطق مهمی مانند آذربایجان از ایران جدا شد.

پاک‌آیین با بیان اینکه هرات از بهترین شهرهای ایران بود؛ اما انگلیس آن را از ایران جدا و به افغانستان ضمیمه کرد و تمامیت ارضی کشور نقص شد، بیان کرد: در دوران پهلوی دوم بحرین به صورت ناچیز از دست رفت و شاه اولین کسی بود که به خلیفه بحرین بابت این موضوع تبریک گفت.

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه اگر انقلاب نمی‌شد ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک نیز به بیگانگان فروخته می‌شد، تصریح کرد: در جنگ جهانی رؤسای جمهور انگلیس فرانسه و روسیه بدون اجازه شاه به ایران آمدند و حتی او را به جلسه راه ندادند و وی برای دیدنشان تقاضای وقت کرد.

وی با بیان اینکه نفت ما در دوره پهلوی به اسرائیل می‌رفت و تبدیل به گلوله می‌شد و یا در دوره آپارتاید به آفریقا می‌رفت، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب فروش نفت به کشورهای ضد مسلمان را قطع کردیم و تصمیمات را خودمان می‌گیریم.

پاک‌آیین با بیان اینکه اگر دشمن ما را از انرژی هسته‌ای محروم کرده و تحریم علیه ما وضع می‌کند به خاطر استقلال کشور است، افزود: اگر به کشور غیرمستقل تبدیل شویم دشمن راضی می‌شود.

 وی با اشاره به سرنوشت قذافی، دیکتاتور سابق لیبی که به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و نابود شد، گفت: مشکلات تحریمی ما با مقاومت مردم و تدبیر مسئولین حل می‌شود.

پاک‌آیین با بیان اینکه قبل از انقلاب معنای آزادی را نمی‌دانستیم، افزود: در دوران هویدا رسانه‌ها ممنوع بودند و بسیاری از علما سخنرانان و روشنفکران حق صحبت نداشتند و زندان‌ها پر از کسانی بود که می‌خواستند حرف مردم را بزنند.

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان اتکا به آرای مردم را مصداق بارز آزادی دانست و عنوان کرد: مردم در زمان پهلوی با نظام سیاسی حاکم بر کشور بیگانه بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های ما آزاد هستند و در سطوح بالا انتقاد می‌کنند، بیان کرد: روزنامه‌ها در گرایش‌های مختلف آزادانه می‌نویسند و حتی گاهی تهمت می‌زنند؛ اما کسی جلوی فعالیت آنها را نمی‌گیرد.

پاک‌آیین با بیان اینکه پس از انقلاب بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده است، تصریح کرد: هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران دارای مردم‌سالاری مبتنی بر دین نیست.

 وی با اشاره به شعار «امروز ایران فردا فلسطین»، گفت: تا زمانی که قدس آزاد نشود انقلاب اسلامی به پیروزی کامل نرسیده و هدف‌گذاری امام (ره) محقق نمی‌شود.

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان افزود: اتفاقات امروز غزه و اتحاد محور مقاومت نویدبخش یک نظم نوین جهانی و منطقه‌ای است که با دیکتاتوری جهانی به رهبری آمریکا مخالفت می‌کند و استقلال و تمامیت ارضی کشورها در آن حفظ می‌شود و قدرت‌های بزرگ دیگر نمی‌توانند چشم طمع به ملت‌های دیگر بدوزند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه