رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

واردات مشکل اصلی چای و برنج است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مشکل محصولاتی مانند چای و برنج را واردات بیش از کسری کشور دانست و گفت:  محصولاتی با ویژگی تولید در کشور و دارا بودن مجوز واردات و صادرات طبق قانون، محصولاتی خطرناک هستند.

واردات مشکل اصلی چای و برنج است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» صالح محمدی صبح امروز در جلسه با تشکل‌های تخصصی برنج استان گیلان و بابیان اینکه این جلسه در راستای دیدار استاندار با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، اظهار کرد: دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف برنج مصوب کرده است.

وی مشکلات کشاورزی گیلانی را به انباشت محصولاتی چون برنج، چای و مرکبات دانست و گفت: انباشت حجمی از این محصولات برای اقتصاد و تولیدکنندگان استان نگرانی ایجاد کرده و بخش اصلی آن مربوط به واردات برنج است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عملکرد انجمن واردکنندگان برنج طی هشت ماه از تشکیل آن بسیار قوی‌تر از انجمن تولیدکنندگان برنج باسابقه ۴۰ ساله است، تصریح کرد:‌مدل توسعه‌یافتگی یک جامعه، مدل یک‌صدایی آن جامعه است.

محمدی ادامه داد: با ارائه آمار و اطلاعات واحد می‌توانیم به حل این مسئله کمک کنیم و این همان نکته‌ای است که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی بخش عمده مشکل محصولاتی مانند چای و برنج را واردات بیش از کسری کشور عنوان کرد و ادامه داد: محصولاتی با ویژگی تولید در کشور و دارا بودن مجوز واردات و صادرات طبق قانون، محصولاتی خطرناک هستند و مانند یک تیغ دولبه باید با آن برخورد شود و کوچک‌ترین اشتباه سبب پدید آمدن لطمات بزرگ خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به نگرانی‌ها بابت انبار برنج کشاورزان و آغاز فصل زراعی جدید اشاره و گفت: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تدوین دستورالعمل ویژه برای برون‌رفت از این بحران نموده و باید با تمرکز و برنامه‌ریزی مقدمات خرید برنج شالیکاران را فراهم کرد.

وی ایجاد جذابیت برای زنجیره‌های برنج و واردکنندگان و تقویت شرکت‌های داخلی و تشکل‌های استانی را از جمله گام نخست در آغاز این راه دانست.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه