مسئول معاونت اجتماعیِ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت خبر داد:

جمع‌آوری ۱۶۲ متکدی از سطح شهر رشت

مسئول معاونت اجتماعیِ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از جمع‌آوری ۱۶۲ متکدی از سطح شهر رشت خبر داد و گفت: ۸۲ نفر از متکدیان به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.

جمع‌آوری ۱۶۲ متکدی از سطح شهر رشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمدرضا علیزاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام خبر جمع‌آوری ۱۶۲ متکدی از سطح شهر رشت اظهار کرد: از مجموع متکدیان جمع‌آوری شده ۱۵۰ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه ۸۲ نفر از متکدیان به خانواده‌هایشان تحویل داده شد، ادامه داد: ۱۰ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده دارای مشکل روحی و روانی بوده که به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند.

مسئول معاونت اجتماعیِ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه تعدادی دیگر از این متکدیان از شهرهای دیگر به محل سکونتشان انتقال یافتند، تصریح کرد: بخشی هم به دستگاه قضا معرفی شدند تا حکم دادگستری برای آنان صادر شود.

علیزاده با تأکید بر اینکه ۳۸ نفر از متکدیان نیز در گرمخانه شهرداری رشت نگهداری شد، افزود: که در این مکان غذای گرم شبانه، صبحانه، وسایل بهداشتی و امکانات لازم در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: شورای‌عالی اداری وزارت کشور در سال ۱۳۷۸ مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که شهرهای دارای ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت نسبت به تأسیس گرمخانه و سامانکده اقدام کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف اعم از سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، اداره کل دادگستری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی، اداره کل فنی و حرفه‌ای، کار، تعاون و رفاه اجتماعی موظف به کمک و همکاری با شهرداری‌ها شدند افزود: این تعامل و همکاری با شهرداری کم‌رنگ است.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت از سال ۱۳۸۲ نسبت به تأسیس سامانکده و گرمخانه در منطقه حمیدیان این شهر اقدام کرد، افزود: سال گذشته ایام‌الله دهه فجر مکان جدیدی در محله اسماعیل‌آباد رشت با ظرفیت ۵۰ نفر ایجاد شد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه در زمان حاضر ۲ فضای قدیمی سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت هر کدام با ظرفیت ۲۵ نفر با دستور شهردار در حال مرمت و بازسازی است، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون افراد در یک مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر نگهداری می‌شوند.

وی در توضیح تفاوت سامانکده و گرمخانه اظهار کرد: سامانکده اردوگاه موقت بوده که متکدیان برای تعیین تکلیف، ۲۴ ساعت در آن مکان نگهداری می‌شوند؛ اما در گرمخانه افرادی که بنا به مقتضیات روزگار و شرایط اجتماعی خانه و کاشانه‌ای ندارند و شبخوابی می‌کنند، نگهداری می‌شوند؛ آنان شب‌ها در گرمخانه می‌مانند و روزها به شغلشان می‌رسند.

مسئول معاونت اجتماعیِ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بیان کرد: در بحران برف، تعدادی متکدی از سوی این سازمان و تعدادی هم توسط بهزیستی جمع‌آوری و نگهداری شدند.

وی درباره مشاهده افراد کارتن‌خواب در کنار خیابان‌های شهر رشت اضافه کرد: متأسفانه در سطح شهر افرادی کنار خیابان خوابیده‌اند که با وجود مراجعه گشت فوریت‌های اجتماعی به آنها از حضور در گرمخانه امتناع می‌کنند.

علیزاده از شهروندان خواست که در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه