دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان:

هیئت‌های اجرایی گیلان جرایم انتخاباتی نامزدها را گزارش می‌دهند

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ممنوعیت انتشار هرگونه اخبار جعلی و خلاف واقع از سوی نامزدهای انتخاباتی، گفت: جرائم انتخاباتی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و هیئت‌های اجرایی گیلان اقدامات غیرقانونی را به صورت روزانه گزارش می‌دهند.

هیئت‌های اجرایی گیلان جرایم انتخاباتی نامزدها را گزارش می‌دهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» جواد شفیعی‌ثابت در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با لزوم رعایت قوانین انتخاباتی، اظهار کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برای نخستین بار برابر با قانون، امکانات مناسبی در اختیار نامزدها برای تبلیغات قرار می‌گیرد تا علاوه بر کاهش هزینه‌های تبلیغاتی، عدالت انتخاباتی رعایت شود.

 وی با اشاره با ثبت‌نام تبلیغات انتخاباتی در کانال‌های تلویزیونی، گفت: فعالیت تبلیغاتی نامزدهای مجلس هشت روز پیش از اخذ رأی و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اعلام ممنوعیت و اعلام جرم انتشار هرگونه اخبار جعلی و خلاف واقع از سوی هریک از نامزدها در درگاه‌های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، گفت: با توجه به تبصره یک ماده ۷۰ قانون انتخابات وزارت کشور جرائم انتخاباتی جهت بررسی به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال می‌شود و بر همین اساس هیئت‌های اجرایی استان گیلان اقدامات غیرقانونی را به‌صورت روزانه گزارش می‌دهند.

 جواد شفیعی‌ثابت با بیان اینکه کارکنان دستگاه‌ها به شرطی مجاز به فعالیت انتخابات هستند که از عناوین اداری خود استفاده نکنند، تصریح کرد: برابر با ماده ۷۵ قانون فرمانداران، بخشداران، شهرداران، معاونان، مشاوران آن‌ها، بازرسان و سایر دست‏اندرکاران امور اجرائی و نظارتی انتخابات در مدت مسئولیت خود در فرایند انتخابات باید بی‌طرفی کامل را نسبت به نامزدها و احزاب و گروه‌های سیاسی رعایت کنند.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در پایان خطاب به مدیران دستگاه‌ها، گفت: مدیران از صدور بخشنامه یا دستورالعمل‌های غیرقانونی خودداری کنند؛ زیرا هرگونه تفسیر قانون فقط بر عهده شورای نگهبان است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه