استاد حوزه و دانشگاه:

غیرفعال‌شدن مساجد به معنای بر زمین‌‌گذاشتن سلاح است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار مسجد اهل سنت و شیعه در کشور وجود دارد که از این تعداد چراغ ۳۰ هزار مسجد روشن است، گفت: با یک نگاه خوش‌بینانه ۳ هزار مسجد فعال است؛ آن هم در معرکه‌ای که دشمن ۲۴ساعته در حال فعالیت است و این یعنی سلاح‌مان را زمین گذاشته‌ایم.

غیرفعال‌شدن مساجد به معنای بر زمین‌‌گذاشتن سلاح است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام مسعود عالی امروز در همایش «نقش روحانیت در جهاد تبیین» در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان رشت با اشاره به ماهیت جریان حق و باطل، اظهار کرد: از دوران انبیاء تاکنون در مقابل هر جریان حق یک جریان باطل قرار دارد که در صورت رشد و توسعه باید با این چالش‌ها دست و پنجه نرم کند.

وی به ابعاد جریان باطل اشاره کرد و گفت: این افراد در محافل خویش ضمن هم‌افزایی در جهت فریب مردم کلامی را که در ظاهر قشنگ اما محتوای باطل دارد به اذهان القا می‌کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در طول تاریخ تاکنون این دو جریان همیشه برقرار بوده و حتی در زمان ظهور به خصوص در آخرالزمان صدچندان می‌شود.

در دوران تحیّر جایگاه حق و باطل عوض می‌شود

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به دوران تحیر برای مسلمانان طبق روایات، بیان کرد:
در دوران تحیر، جایگاه حق و باطل عوض می‌شود و و آنچنان فضا غبارآلود است که امکان تمایز وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارشناسان حوزه نظامی تا چهار دهه گذشته اذعان داشتند که پنج حوزه درگیری اعم از زمین، هوا، دریا، فضا و سایبر وجود دارد اما یک عرصه جدید نیز به این فضا افزوده شده که به آن، جنگ‌‌شناختی می‌گویند که طی آن، باورها، ارزش‌ها و قدرت فهم انسان که عمیق‌ترین لایه وجودی انسان است را در اختیار می‌گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در این جنگ نقاط قوت به نقاط ضعف تبدیل می‌شود مانند مقدسات که تکیه‌گاه مسلمانان در امواج حوادث و بلایا است اما وقتی از آن به خرافات یاد می‌شود همین مقدسات به نقاط ضعف بدل می‌شود و به تدریج تمام زوایای زندگی انسان را دربرمی‌گیرد لذا در جنگ شناختی تفکرات تغییر می‌یابد.

جنگ‌شناختی زمان و مکان نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام عالی گفت: نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا حدود ۳۵ سال پیش در مقدمه کتاب «پیروزی بدون جنگ» که جز مهم‌ترین تالیفات در حوزه علوم سیاسی محسوب می‌شود آورده که ما آمریکایی‌ها باید کاری کنیم که نگاه افراد کشور هدف تغییر کند به گونه‌ای که آمریکایی بپوشند و بخورند و فکر کنند در این صورت بدون جنگ و خونریزی موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه جنگ‌شناختی زمان و‌ مکان نمی‌شناسد، اذعان کرد: نتایج این جنگ را در فتنه سال گذشته دیدیم که جوانانی متوحش در کف خیابان‌ها به‌گونه‌ای دست به کشتار زدند که فکر نمی‌کردیم متعلق به همین آب و خاک باشند.

مساجد غیرفعال به معنای بر زمین‌گذاشتن سلاح است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار مسجد اهل سنت و شیعه در کشور وجود دارد که از این تعداد چراغ ۳۰ هزار مسجد روشن است، گفت: با یک نگاه خوش‌بینانه ۳ هزار مسجد فعال است؛ آن هم در معرکه‌ای که دشمن ۲۴ساعته در حال فعالیت است و این یعنی سلاح‌مان را زمین گذاشته‌ایم.

 

اقدام به‌هنگام از قواعد اصلی جهاد تبیین

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به سه شاخصه مهم در راستای جهاد تبیین، اظهار کرد: کسی می‌تواند در راستای جهاد تبیین و روشنگری کار کند که دارای علم به دین، غیرت دینی و اقدام به‌موقع و به‌هنگام باشد.

وی تصریح کرد: حدود دو سال است که در سخنان مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید می‌شود لذا اگر در همان ابتدای امر به سخنان ایشان گوش داده بودیم فتنه سال گذشته رخ نمی‌داد و اگر با این سیلی بیدار نشویم فتنه بعدی در خانه متدینین خواهد بود.

این استاد حوزه به چهار محور مهم در راستای جهاد تبیین اشاره و عنوان کرد: بازخوانی مفاهیم دینی با زبان جذاب و محتوای قابل پذیرش، کارآمدی نظام دینی، نقد رژیم طاغوت و تمدن غرب به ویژه در حوزه انتخابات بسیار مهم است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه