مسئول کانون فیلم و عکس آستارا:

تالاب «سفیر امید» در آستانه نابودی است

مسئول کانون فیلم و عکس آستارا با بیان اینکه تالاب‌ها میراث و گنجینه بی‌بدیل تاریخ طبیعی هر منطقه هستند، گفت: تالاب شیلات سفیر امید با توسعه شهری و خاکریزی برای پلان‌های ساخت‌وساز در شرف نابودی کامل است.

تالاب «سفیر امید» در آستانه نابودی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» پرویز نوری زاد امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس گروهی «تالاب‌های آستارا» با بیان اینکه تالاب‌ها میراث و گنجینه بی‌بدیل تاریخ طبیعی هر منطقه هستند، اظهار کرد: تالاب‌ جزء اکوسیستم‌های حیاتی زمین بوده و زیستگاه و زادآوری بسیاری از گونه‌های جانوران و گیاهان وابستگی حیاتی به تالاب‌ها دارد که در این راستا چرخه زندگی بسیاری از آبزیان، پرندگان و موجودات به تالاب‌ها برمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته با توجه به اهمیت تالاب‌های ایران کنوانسیون رامسر ایجاد گردید که متأسفانه با بی‌توجهی به فراموشی سپرده شد، افزود: در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شهرها و عدم فرهنگ‌سازی و… شاهد نابودی بسیاری از تالاب‌های کشور بوده‌ایم و شهرستان آستارا نیز از این معضل و آسیب‌ها مستثنی نبوده است. تالاب استیل که یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان شناخته شده است، با زخم‌ها و آسیب‌های عمیق و عدم فرهنگ‌سازی و تعامل با طبیعت و معضل‌های زیست‌محیطی هنوز پابرجاست.

تالاب «سفیر امید» در آستانه نابودی است

مسئول کانون فیلم و عکس آستارا تصریح کرد: تالاب آق به دلیل برداشت بی‌رویه آب برای مصارف کشاورزی و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از سواحل و پیشروی آب‌شور خزر به‌کلی از بین رفته است. تالاب شیلات سفیر امید با توسعه شهری و خاکریزی برای پلان‌های ساخت‌وساز در شرف نابودی کامل است.

نوری زاد گفت: اهمیت تالاب‌ها و حفظ زیستگاه‌های طبیعی شهرمان کانون عکس آستارا را بر آن داشت نمایشگاه عکس تالاب‌های آستارا را برگزار نماییم تا قدم و تعهدی باشد برای حفظ و نگهداری از گنجینه‌های منابع ملی و زیست‌محیطی برای نسل‌های آینده، در این راستا قدردان شهردار بندر آستارا و اعضای شورای اسلامی شهر آستارا جهت همکاری در برپایی این نمایشگاه هستیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۳۵ اثر از ۱۹ عکاس از شهرهای آستارا، رشت، اردبیل و تهران به نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۹ آذر لغایت ۵ دی‌ماه جهت بازدید به سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا مراجعه نمایند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه