استاندار گیلان:

معضل جمعیت گیلان با تکیه بر پژوهش مرتفع می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به تهدید جمعیتی در استان بر ضرورت انجام پژوهش و تحقیقات کاربردی از سوی محققان برای برون‌رفت از این مشکل تأکید کرد و گفت: پژوهشگران نگاه تحولی دارند که در این راستا از راهکارهای آنان استقبال می‌کنیم.

معضل جمعیت گیلان با تکیه بر پژوهش مرتفع می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی امروز در بیست و چهارمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه رمز موفقیت و توسعه گیلان توجه به پژوهش و پژوهشگران استان است، اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه در حوزه‌های مختلف، افزایش بهره‌وری، بالابردن رفاه مردم و بهبود زندگی آنان با تکیه بر پژوهش و به‌کارگیری پژوهش‌های کاربردی محقق می‌شود که در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه کار برای پژوهشگران در بخش‌های مختلف باید تسهیل شود، افزود: عدم برخورداری از مکان و فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی مسئله‌ای جدی است که باید هر ظرفیت مناسبی که وجود دارد، به این امر اختصاص یابد.

استاندار گیلان، پژوهشگران گیلانی را افتخاری برای استان و کشور عنوان و تصریح کرد: همه ما باید از پژوهشگران و فناوران حمایت کنیم که بدین جهت اعتبارات پژوهشی را افزایش داده‌ایم و این موضوع را به دانشگاه‌های استان اعلام کرده‌ایم، همچنین در کارگروه تسهیلات گیلان نیز این مهم مورد تأکید قرار گرفته که تولیدات دانش‌بنیان در اولویت ارائه تسهیلات قرار گیرند.

عباسی با اشاره به تهدید جمعیتی در گیلان بر ضرورت انجام پژوهش و تحقیقات کاربردی از سوی محققان برای برون‌رفت از این مشکل تأکید و خاطرنشان کرد: پژوهشگران نگاه تحولی دارند؛ ازاین‌رو از نظرات، پیشنهادها و راهکارهای آنان در رفع موانع در استان استفاده و استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه