صنوبران سرخ| شهید الهیار صالحی‌نژاد

او معادلات زندگی را حل کرد

شهید «الهیار صالحی‌نژاد» در آستانه گرفتن دیپلم ریاضی فیزیک بود که تصمیم گرفت وارد جبهه شود.

او معادلات زندگی را حل کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» شهید «الهیار صالحی‌نژاد» در سال ۱۳۴۹ در رودسر به دنیا آمد. کودکی و نوجوانی‌اش در دامان پدر و مادر صالح و صالحه‌اش گذشت و رمز زندگی سالم را از آنان یاد گرفت.

داشت دیپلم ریاضی فیزیک می‌گرفت که تصمیم گرفت به‌جای حل معادلات کتاب و درس، معادلات زندگی را آن‌گونه حل کند که دنیا در حیرت بماند و به‌جای پرداختن به ریشه اعداد، وارد واحد تخریب شد تا ریشه مین‌ها را برکند و به‌جای حل انواع اتحاد در کتاب‌های مدرسه، خونش بر زمین داغ جنوبی‌ترین نقطه ایران درحالی‌که با خون هم‌وطن‌های ترک، لر، عرب و… قاطی شد تا اتحاد را برای همه معنا کند.

درهرصورت این پسر شمالی آن‌چنان دلبری کرد که خداوند این تنها دلبر بی‌همتا؛ در ۲۸ اسفند ۶۶ یعنی در آستانه عید و سال نو، عیدی‌اش را با جاودانه کردنش به او بدهد.

وصیت‌نامه شهید

بسم الربّ الشهدا و الصدّیقین
اینجانب الهیار صالحی‌نژاد فرزند محمد متولد سال ۱۳۴۹ با اقرار به وحدانیت خداوند مهربان و اقرار به رسالت پیامبرش حضرت محمد (ص) و قبول تبعیت از آن بزرگوار و کتاب او قرآن کریم و امام علی (ع) و یازده فرزندش که پیروی از آن بزرگواران را بر خود فرض می‌دانم و در زمان غیبت امام مهدی (عج) فقهای عادل را جانشین آنان می‌دانم و در این زمان امام خمینی را نماینده بر حق امام‌زمان می‌شناسم و از او تقلید می‌کنم، متعهد به مسائل اسلامی و دستورات ولایت‌فقیه هستم.

خداوندا اکنون که برای تو و اجرای فرمان ولی‌امرت به جبهه آمده‌ام و قدم به صحنه جهاد بر ضد کفار بعثی گذاشته‌ام دوست دارم که در خط مقدم با دشمنان اسلام بجنگم و شهید شوم شاید کفاره‌ای باشد بر گناهان من. یا حسین شهید من داغی را که از کربلا بر سینه دارم به جبهه آمده‌ام تا دینی را که بر توی غریب دارم، ادا کنم و اما ای پدر و مادر عزیزم مرا ببخشید، از من راضی باشید، تا خدا از من راضی و خشنود گردد.

امیدوارم بتوانم با تقدیم خون ناچیز و ضعیف خود به اسلام عزیز و امام مهربان رضایت خدا و شما را فراهم کنم. صبر و استقامت داشته باشید و افتخار کنید که فرزند کوچکتان را فدای اسلام کردید و در روز رستاخیز نزد علی (ع) و فاطمه (س) و حسین (ع) شرمنده نیستید. اگر پیکرم را برایتان آوردند، با لباس بسیجی به خاک بسپارید چون می‌خواهم سند لیاقت شهادت را در پیشگاه سالار شهیدان عرضه بدارم. امام را تنها نگذارید و اسلحه‌ام بر زمین نماند.

بنده خدا الهیار صالحی‌نژاد.
۱۸/۱۲/۶۶-ماووت
خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
خدا نگهدار، والسّلام.

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه