معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

ضرورت ایجاد توازن بین مصرف‌ و تولید با روش‌های علمی

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در تعامل بین مصرف‌کننده و تولیدکننده یا عرضه و تقاضا معادلاتی وجود دارد که گاهی سبب اصطکاک بین این دو عرصه می‌شود که در این راستا وظیفه سازمان صمت، استفاده از روش‌های علمی جهت ایجاد توازن است.

ضرورت ایجاد توازن بین مصرف‌ و تولید با روش‌های علمی

به گزارش هشت‌دی حسین فرهیدزاده شامگاه چهارشنبه در آیین هفتمین دوره اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در استانداری گیلان، اظهار کرد: سازمان صمت استان گیلان همواره در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی از مصرف‌کننده و تولیدکننده پیشتاز است که امیدواریم شاهد یک اثرگذاری مثبت و مداوم در این راستا باشیم.

 وی به وضعیت اقتصادی کشور طبق شعار سال اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی امروز هستند؛ لذا در این فضای اجتماعی و سیاسی کشور و با وجود تحریم‌های ظالمانه و موانعی که در این مسیر وجود دارد، سیاست‌های حاکمیتی همواره بر حقوق مصرف‌کننده و رفاه مردم تأکید دارد.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: تولیدکنندگان نقش مؤثری در حوزه تولید دارند؛ زیرا افزایش تولید امکان مهار تورم را فراهم می‌سازد؛ لذا در این راستا باید همگی گام برداریم و در قدم بعدی نیز حمایت از حقوق و رفاه حال مصرف‌کنندگان را در نظر داشته باشیم.

 فرهیدزاده بر اهمیت جایگاه حقوق مصرف‌کننده تأکید کرد و گفت: در اهمیت این مسئله همین بس که در سال ۱۳۸۸، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده تصویب شد؛ لذا باید همگی دست‌به‌دست هم در راستای فرهنگ‌سازی آن گام برداریم تا در جامعه نهادینه شود.

 رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، ادامه داد: در راستای زمینه‌سازی این حوزه نیازمند بهره‌گیری و حمایت از فعالین حوزه تولید هستیم تا شاهد افزایش اشتغال در کشور باشیم.

 وی بیان کرد: در تعامل بین مصرف‌کننده و تولیدکننده یا عرضه و تقاضا معادلاتی وجود دارد که گاهی سبب اصطکاک بین این دو عرصه می‌شود که در این راستا وظیفه سازمان صمت، استفاده از روش‌های علمی جهت ایجاد توازن است.

 فرهیدزاده با اشاره به محوریت سازمان صمت، تصریح کرد: در بخش حاکمیتی وظیفه ما در حوزه کالاهای اساسی و خدمات، آینده‌پژوهی است که در این راستا گزارشاتی را به مقامات بالادستی ارائه می‌شود همچنین در ستاد تنظیم بازار نیز بنده به‌عنوان دبیر و تنظیم کارگروه بازار در مباحث مختلفی مثل مشکلات تولیدکنندگان، پتروشیمی، صنعت، لوازم خانگی، خودرو و… در حال فعالیت هستیم.

 وی به اهمیت جایگاه حقوق مصرف‌کننده طبق تأکید رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در رعایت حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده نباید هیچ اجحافی صورت بگیرد؛ لذا همواره سعی ما نیز در این راستا بوده است.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و ایجاد تفاهم‌نامه فی‌مابین در حوزه‌های مختلف در حال رصد و رعایت قواعد و ضوابط هستیم.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه