سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری:

ثمره پیشرفت‌های علمی در زندگی مردم متجلی شود

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: برای اینکه ثمره پیشرفت‌های علمی در زندگی مردم متجلی شود، نیازمند توجه تمام بخش‌ها و همراهی همه‌جانبه نهادهای سراسر کشور هستیم.

ثمره پیشرفت‌های علمی در زندگی مردم متجلی شود

به گزارش هشت‌دی جواد مشایخ امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان گیلان با اشاره به رویکرد دولت در این حوزه اظهار کرد: دو هدف اصلی معاونت علمی فناوری، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تمرکززدایی در این حوزه است.

وی به حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: در این حوزه در قالب آموزش عالی مشغول فعالیت هستیم و تمام تلاش ما تبلور و اثرگذاری دانش بنیان بر اقتصاد ملی است.

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: در معاونت علمی، پلتفرم‌هایی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شرکت‌ها وجود دارد؛ اما زمانی می‌توانیم شاهد شکوفایی آن باشیم که پایِ این دانش به عرصه‌های اقتصادی کشور باز شود.

مشایخ ادامه داد: در حوزه علمی و فناوری جز کشورهای برتر دنیا هستیم؛ اما نیازمند به‌کارگیری و نمود این دستاوردها در مسائل روز جامعه هستیم.

وی با اشاره به تشکیل ستادهایی در این ‌خصوص بیان کرد: چون عمده برنامه‌ها و منابع در پایتخت در قالب اعطای تسهیلات، تعدد اشتغال و … متمرکز شده است در راستای تمرکز‌زدایی لازم است به سراسر کشور توجه ویژه داشته باشیم.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود اذعان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان اشاره‌ای داشتند به اینکه درست است کارهای خوبی در راستای پرورش نخبگان و توسعه دانش‌بنیان انجام شده است؛ اما در این حوزه نیازمند خیزش هستیم همان‌طور که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در فراز اول ضمن تمجید از پیشرفت‌های چشمگیر در فرازهای بعدی اشاره کردند که در این حوزه دچار عقب‌ماندگی هستیم.

ثمره پیشرفت‌های علمی در زندگی مردم متجلی شود

مشایخ افزود: باید ثمره این پیشرفت‌های علمی در زندگی مردم نمود یابد؛ لذا در این راستا نیازمند توجه به تمام بخش‌ها و همراهی همه‌جانبه تمامی نهادها در سراسر کشور هستیم.

وی به رویکرد معاونت علمی فناوری به‌عنوان یک نهاد تازه‌تأسیس اشاره و عنوان کرد: تمام تلاش ما به‌عنوان مدافع جریان علمی فناوری کشور در راستای نمود این دستاوردهای علمی در جهت رفع بحران‌های کشور است.

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با وجود قوانینی در این حوزه، کاستی‌ها و خلاء‌هایی نیز وجود دارد؛ اما نیازمند اجرایی‌شدن این قوانین به نحو احسن هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه