ابوموسی اشعری فریب لبخند و ظاهر وعده های عمروعاص را خورد/ مذاکره کنندگان ما هوشیار باشند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مذاکره کنندگان هسته ای باید هوشیار باشند و بدانند با کسی مذاکره می کنند که امام (ره) وی را شیطان بزرگ، استکبار جهانی و تروریسم بالذات خواندند.

ابوموسی اشعری فریب لبخند و ظاهر وعده های عمروعاص را خورد/ مذاکره کنندگان ما هوشیار باشند

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی هشت دی نیوز، حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری بمناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) در جمعی از دانشجویان بسیجی استان گیلان اظهار داشت: اعتقاد به ظهور منجی و اصل مهدویت یک اصل قرآنی و از مسلمات دین مقدس اسلام است که هیچ شک و شبهه ای در آن وجود ندارد و در تمام ادیان به شکلهای گوناگون نیز مطرح است اما زمان ظهور معلوم نیست و هیچ کس جز خداوند متعال نمیتواند زمان ظهور را صددرصد مشخص کند.

وی گفت: برابر بیان معصومین علیهم السلام زمان ظهور آن حضرت بستگی به چگونگی برداشت از انتظار و موضع گیری منتظران در مبارزه با ستمگران و مستکبرین جهان دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن تقسیم منتظران ظهور، به انتظار پویا،متحرک و انتظار ایستا و مخرب بیان داشت: انتظار ارتجاعی و مخرب برگرفته از اسلام آمریکایی است که تنها به زندگی مادی و دنیوی می اندیشد هیچ دغدغه ای در دفاع از دین، ولایت و حمایت از حق ندارد حتی حاضر است برای تامین منافع خود با مخالفان مهدویت و با دشمنان قسم خورده اسلام طرح دوستی ببندد و شعارش مدارا با دشمن و تحمل ستم و تعامل با ستمگران است و در مقابل این تفکر ارتجاعی، انتظار پویا و محرک است که برگرفته از اسلام ناب و فرهنگ اشدا اللکفار و رحما بینهم می باشد.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری افزود: منتظران واقعی در طول تاریخ برای زمینه سازی ظهور با الگو گیری از فرهنگ عاشورا با شعار پایداری و مقاومت در دفاع از دین و مبارزه با ظلم و ستم از هیچ کوششی دریغ ننموده اند.

وی افزود: مردم شریف ایران نیز با پیروی از این فرهنگ پویا و اطاعت از معمار کبیر انقلاب در مقابل حکومت پهلوی تا دندان مسلح ایستادند و در جنگ تحمیلی نا برابر دشمن پلید را نیز شکست دادند و امروز با الگوگیری به همین فرهنگ انتظار و با تبعیت از رهبری در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی ایستاده اند هرگز جذب لبخند دشمن نشدند و از تهدید دشمن نترسیدند همچنان به ایثار و فداکاری و ایستادگی در مقابل دشمنان مهدویت ادامه داده و فریب طرح سازش با استکبار را نخورده و نمی خورند.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری اظهار داشت: پیشنهاد طرح سازش و مذاکره از طرف دشمن یک طرح اموی است نه علوی که اولین بار بعد از رحلت پیامبر در جنگ صفین تجربه شد.

وی افزود: در جنگ صفین معاویه پس از یقین به شکست با بالا بردن قرآن طرح سازش و صلح را مطرح کرد که با مخالفت امام علی (ع) روبرو شد امام به افراد ناآگاه که فریب لبخند معاویه را خورده بودند فرمودند من به این مذاکره خوشبین نیستم و معاویه را بهتر از شما میشناسم میدانم او با اصل اسلام مشکل دارد و قرآن را قبول ندارد و آن را بهانه و وسیله برای نجات از شکست حتمی خود قرار داده است دستور من ایستادگی و مقاومت است نه صلح و مذاکره حتی فرمودند اگر یک ساعت از من تبعیت کنید و مقاومت نمائید پیروزی بر دشمن حتمی است ولی یاران نا آگاه و فریب خورده بر روی امام شمشیر کشیدند و صلح را بر امام تحمیل نمودند و جنگی که مسلمانان توانسته بودند ضربات مهلکی به دشمن وارد نمایند و نود هزار نفر از آنان را به قتل برسانند و بهترین یاران حضرت علی (ع) عمار، یاسر، اویس قرن ذوالشهادتین به شهادت رسیدند و در این جنگ چیزی به پیروزی نمانده بود که با قبول طرح مذاکره جنگ به سود دشمن پایان یافت .

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری بیان داشت: نباید گذاشت تاریخ مجددا” تکرار شود.

وی افزود: مذاکره کنندگان هسته ای باید هوشیار باشند و بدانند با کسی مذاکره می کنند که امام (ره) وی را شیطان بزرگ، استکبار جهانی و تروریسم بالذات خواندند و تاکنون هیچ تغییری در روش استکباری وی بوجود نیامده همچنان بر علیه اسلام و مسلمین، منطقه را به آشوب کشیده زنان و مردان مسلمان بی گناه را به خاک و خون میکشند.

این استاد حوزه و دانشگاه درخصوص مذاکرات هسته ای بیان داشت: برابر بیانیه لوزان و فکت شیت اعلام شده آمریکا این مذاکره برد برد نیست و اگر تیم مذاکره کننده آن را امضاء کند یک طرف باخت حتمی است و طرف دیگر که امریکا باشد وعده سرخرمن می دهد یعنی ما هم چیز را از دست داده ایم در مقابل جز وعده های تو خالی و نسیه چیزی بدست نیاورده ایم.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده گفت: گرچه ملت ایران به تبعیت از مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب مومن و معتقد به ولایت و حامی نظام میدانند اما باتوجه به سابقه سوء دشمن و پیچیدگی مذاکره دقت و هوشیاری و شجاعت خاص لازم است.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که ابوموسی اشعری هم بی دین و مزدور و ضد انقلاب نبود و جزء لشکریان امام بود ولی فریب لبخند و ظاهر وعده های عمروعاص را خورد و حکومت را دو دستی تحویل معاویه داد.

وی افزود: مشکل ابوموسی اشعری عدم بصیرت و بی توجهی به دلواپسی امام و عدم التزام عملی به ولایت بود.

وی در پایان گفت: با توجه به اظهارات تیم مذاکره کننده شکی نیست که به تبعیت از رهنمودهای رهبری، بصیرت و آگاهی خط قرمزها را رعایت خواهند نمود و التزام عملی خود را به نظام و رهبری ثابت خواهند کرد و انشاالله در این جنگ نابرابر استکبار جهانی شکست خواهد خورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه