استاندار گیلان:

هفته وحدت نماد استمرار همدلی است

استاندار گیلان گفت: هفته وحدت یک نماد و نشانه است که همدلی‌ها ادامه‌دار و استمرار داشته باشند؛ زیرا ما همه برای تعالی نظام و کشور قدرتمندمان تلاش می‌کنیم.

هفته وحدت نماد استمرار همدلی است

به گزارش هشت‌دی همایش بزرگ «هفته وحدت» سردار صلح، منادی وحدت امروز در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر با حضور علمای اهل‌تسنن و تشیع غرب گیلان برگزار شد.

اسدالله عباسی در این مراسم با بیان اینکه همدلی بین مسلمانان اهل‌تشیع و تسنن در غرب استان موجب افتخار است، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی نماد وحدت و یکپارچگی است بایستی برنامه‌ریزی‌ها ازاین‌پس به‌گونه‌ای انجام شود تا چنین همایش‌هایی در سطح استانی و ملی برگزار شود.

وی در ادامه افزود: دشمن به دنبال یافتن نقطه‌ضعف از ما و ضربه‌زدن از همان نقطه است. حیات، عزت، حیثیت و اعتقادات ما مورد هدف دشمنان است، باید حواسمان را جمع کنیم و بدانیم دشمن همواره دشمنی کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: دشمنان با تفرقه‌افکنی بین مسلمان به دنبال فروش سلاح‌های نظامی خود هستند تا به مسلمانان به دست مسلمانان آسیب وارد کنند؛ حال اگر کسی در گوشه‌ای از کشور بخواهد در زمین دشمن بازی کند و یا حرف و جمله‌ای بگوید که آنها خوشحال شوند از جهالت و نادانی است، اصل آن چیزی است که در قرآن آمده است چرا که ما بر اساس این آموزه‌ها حرکت می‌کنیم.

عباسی با اشاره به آتش‌زدن قرآن در برخی از کشورها، گفت: پشت کسانی که این عمل شنیع را انجام می‌دهند قدرت‌هایی قرار دارند که در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز به تفرقه‌افکنی مشغول بودند. پیامبر (ص) شکنجه‌ها و سختی‌های بسیاری را از جانب آنها متحمل شدند؛ اما با همه این مرارت‌ها پیام الهی و وحی را به همه جهانیان رساندند؛ ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال نجات‌یافته آن وحی الهی هستیم که پیامبر عظیم‌الشأن برایمان به ارمغان آورده است.

نمیانده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه باید دشمن را بشناسیم، بیان کرد: امام راحل (ره) دشمن‌شناسی را به‌عنوان یک فرهنگ و گفتمان در وحدت کلمه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به ما آموخته است تا همه متحد و یکپارچه باشیم و انتقادات را به‌صورت برادرانه حل‌وفصل کنیم.

هفته وحدت نماد استمرار همدلی است

وی در بخش دیگر از سخنان خود عنوان کرد: در سفر به منطقه غرب گیلان از روح معنوی، همدلی و برادری بین مسلمانان این منطقه غرق لذت می‌شویم؛ زیرا ما در یک کشور با سرنوشتی وابسته به هم زندگی می‌کنیم.

استاندار از فرمانداران غرب گیلان خواست تا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جلسه مشترک با روحانیون اهل‌سنت را داشته باشند و گفت: ما نسبت به مسائل اقتصادی، معیشتی، فنی و مسائل مختلف اجتماعی این منطقه بی‌تفاوت نیستیم و برادران اهل‌سنت و تشیع برای ما برابرند.

عباسی با بیان اینکه اعتبارات و خدمات به‌صورت یکسان و عادلانه در استان توزیع می‌شوند، ادامه داد: ما مشترکات بسیاری داریم که زیر سایه نظام جمهوری اسلامی ایران روی آن تمرکز می‌کنیم؛ هفته وحدت یک نماد و نشانه است که همدلی‌ها ادامه‌دار و استمرار داشته باشند؛ زیرا ما همه برای تعالی نظام و کشور قدرتمندمان تلاش می‌کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه امروز باید غده سرطانی اسرائیل از بین برود گفت: دشمن برای همه ما دشمن است و ما از مردم مسلمان فلسطین که مورد ظلم و ستم رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند حمایت می‌کنیم تا آنان را از دست این رژیم غاصب نجات دهیم.

مشکلات غرب گیلان به‌سرعت برطرف می‌شود

استاندار گیلان بیان کرد: در خصوص توسعه زیر ساخت‌ها درتلاش هستیم با سرعت مشکلات مردم این منطقه را برطرف کنیم؛ مسیر پرپیچ‌وخم راه اصلی منطقه غرب گیلان به مرکز استان باید اصلاح و تعریض شود و کشاورزی، صادرات، تولید و اشتغال رونق یابد.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: تأمین مسکن، مهار و کنترل قیمت‌ها، رشد اقتصادی و ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان در اولویت کار دولت سیزدهم قرار دارد؛ اما بااین‌وجود دشمنان بیکار نمی‌نشیند و عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای مسلمان را مطرح می‌کند تا تفرقه‌افکنی کنند باید حواسمان جمع باشد و با خوشی و هوشیاری در کنار هم باشیم.

لازم به ذکر است که در این همایش بزرگ حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا مشاور امور روحانیت در دفتر مقام معظم رهبری، ائمه جمعه اهل‌تسنن و تشیع رضوانشهر، نماینده مردم و فرماندار این شهرستان در سخنانی به بیان اهمیت وحدت برای تعالی ایران اسلامی پرداختند و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان و ذاکرین اهل‌البیت (ع) از دیگرهای برنامه‌های همایش بزرگ هفته وحدت در رضوانشهر بود.

در پایان این مراسم نیز تعدادی از علمای وحدت‌آفرین تشیع و تسنن و خانواده شهید اهل‌تسنن بهزاد فرهادپور که مادر این شهید بزرگوار شیعه است، تجلیل شدند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه