صنوبران سرخ| شهید سید محمدتقی مخزن موسوی

او مایه رعب و هراس منافقان بود

شهید سید محمدتقی مخزن موسوی با دوستانش جهاد سازندگی رودبار را بنا کرد. تا اینکه به فرماندهی سپاه رودبار برگزیده شد.مبارزه بسیاری با جریان نفاق کرد و سرانجام در منزلش با ۶ گلوله توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

او مایه رعب و هراس منافقان بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ سالروز شهادت شهید «سید محمدتقی مخزن موسوی» از شهدای سرافراز گیلان است. شهید موسوی در یکی از روستاهای رودبار متولد شد. دیپلمش را در رودبار گرفت و در سال ۱۳۵۳ برای ادامه تحصیل در رشته نقشه‌برداری راهی تهران شد. در همان زمان با عقاید امام خمینی (ره) آشنا شد. پس از پیروزی انقلاب به رودبار رفت و با دوستانش جهاد سازندگی رودبار را بنا کرد. تا اینکه به فرماندهی سپاه رودبار برگزیده شد. به دلیل اقدامات ارزنده‌ فرهنگی ـ اجتماعی‌اش و همچنین به سبب پاکسازی این شهرستان از وجود منحوس گروه‌های الحادی، چنان واهمه‌ای در گروهک‌های منافق برپا کرده بود که این خائنین به خلق، در سحرگاه ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ او را در کنار همسر و تنها فرزند ۶ ماهه‌اش با ۶ گلوله توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

 گوشه‌ای از زندگینامه این شهید گیلانی را در ادامه می‌خوانید:

 شهید سید محمدتقی مخزن موسوی فرزند سید افضل فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان رودبار در سال ۱۳۳۵ در روستای دوگاهه این شهرستان دیده به جهان گشود.

 وی سراسر زندگی‌اش آمیخته با سختی و مشقت بود. این شهید گیلانی ضمن درس‌خواندن در انجام کارهای خانه دستی توانا برای خانواده‌اش بود. از همان کوچکی دارای وقار و متانت خاصی بود و در محیط دبیرستان چنان تلاشی داشت که با اخلاق جذابش بچه‌ها را به‌سوی خود کشیده و آنها را از انحرافات و مفاسدی که ارمغان فرهنگ طاغوتی بود برحذر می‌داشت. او پس از پایان تحصیلات متوسطه در رودبار، سال ۱۳۵۳ راهی تهران شد و در مهرماه همان سال در مدرسه عالی فنی به ادامه تحصیلات مشغول شد.

مبارزه با قومیت‌گرایی و پرهیز از تفرقه

 در اوج خفقان حاکم بر جو محیط از کمترین فرصتی برای آگاه‌ساختن و جذب دانشجویان به اسلام غفلت نمی‌کرد. او پیام‌ها، اطلاعیه‌ها و جزوات را با زحمت تهیه می‌نمود و دست‌نویس می‌کرد و به طور مخفیانه در اختیار دیگران قرار می‌داد و مقداری هم به رودبار منتقل می‌نمود. در تهران نیز به فکر مردم خصوصاً جوانان رودبار و غربت اسلام در این منطقه بود، لذا تصمیم گرفت کتابخانه‌ای هرچند کوچک در یکی از مساجد رودبار تأسیس نماید.

 از همان موقع با قومیت‌گرایی و تفرقه مردم که به نفع رژیم و بر ضد اسلام بود، مبارزه می‌کرد؛ لذا پس از تماس با برخی از روحانیون و ائمه جماعت تهران مقداری کتاب تهیه کرده و در سال ۱۳۵۴ در مسجد امام حسن مجتبی (لاکه) در محله دیگری غیر از محله زادگاهش که دارای مسجد نیز بود کتابخانه کوچکی را ایجاد کرد و نام المهدی (عج) را برایش انتخاب نمود، هرچند که مأمورین امنیتی رژیم منحوس پهلوی چندین بار به سراغ آن کتابخانه رفته و محمدتقی را سخت در تنگنا قرار داده بودند؛ اما او کتاب‌ها، جزوات و اطلاعیه‌های ضد رژیم را در مخفیگاه‌های خانه‌اش در میان کاه و حتی در زیر خاک پنهان می‌نمود و به‌تدریج و به طور مخفیانه به دیگران می‌سپارد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه