استاندار گیلان:

اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) باشکوه برگزار شود

استاندار گیلان به برپایی هرچه باشکوه‌تر بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی (ع) تأکید و گفت: باید این رویداد با خلاقیت و نوآوری برگزار شود.

اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) باشکوه برگزار شود

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی غروب شنبه در جلسه هماهنگی همایش بین‌المللی پیرغلامان در رشت اظهار کرد: هم اینک شاهدیم که پس از برگزاری مراسم حج، پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود و این موهبت‌ها ارجی است که خداوند به مسلمانان داده است. پیرغلامان نیز یک‌عمر یاحسین یاحسین می‌گویند و در خدمت حضرت امام حسین (ع) و ائمه اطهار هستند که به طور حتم پاداش الهی و خیروبرکت نصیب آنان می‌شود.

وی در ادامه افزود: در مراسم اربعین امسال نیز شاهد بودیم که بیش از ۲۰ میلیون نفر حضور یافتند و در این مراسم معنوی بزرگ شرکت کردند که به طور حتم این امر با کمک حضرت امام حسین (ع) انجام شد.

استاندار گیلان به میزبانی بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی (ع) در گیلان اشاره و تصریح کرد: برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این اجلاس، باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم. همچنین باید از همه ظرفیت‌ها برای برپایی این اجلاس استفاده کنیم تا علاوه بر میزبانی شایسته، بتوانیم با حداقل هزینه این اجلاس را در سطح کیفی بسیار بالا برگزار کنیم.

عباسی بیان کرد: قرار است این اجلاس ۱۱ مهرماه امسال برگزار شود که این میزبانی به فضل الهی نصیب مردم ولایت‌مدار گیلان شده است و این فرصتی بی‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های معنوی و سنت‌های حسینی و معرفی پیرغلامان و مداحان برجسته ائمه اطهار به همگان است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: گیلان از دیرباز در ولایت‌پذیری و استقبال مردم این سامان از مکتب تشیع سابقه درخشان دارد و این دیار لبریز از عشق به ائمه اطهار و معنویت بوده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
یا حسین
در حاشیه