فاش‌شدن طرح شوم آمریکا در نزدیکی ایران

«جویده میخائیل ثلجه» نماینده سوری یکشنبه‌شب طرح شوم آمریکا در سوریه را فاش کرد و گفت که واشنگتن تلاش می‌کند داعشی‌ها را آزادکرده و آنها را دوباره در خاک سوریه مستقر کند.

فاش‌شدن طرح شوم آمریکا در نزدیکی ایران

به گزارش هشت‌دی جویده میخائیل ثلجه در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار کرد: آمریکا هر بار که خود را در محاصره و بازنده میدان می‌بیند، برای بازگرداندن تنش‌ها به سوریه، طرح آزادکردن داعشی‌ها و تروریست‌ها از زندان‌ها را اجرا می‌کند.

 وی ادامه داد: سناریوی آزادسازی دوباره سازمان‌های تروریستی بهانه‌ای برای اشغال دوباره خاک سوریه و غارت منابع آن با توجیه‌ها و دلایل واهی مبارزه با تروریسم و داعش است.

 ثلجه این اقدام آمریکایی‌ها را موضوعی دانست که برای همگان آشکار است و ایالات متحده و مزدوران آن رو به نابودی بوده و سوریه متحد و یکپارچه باقی خواهد ماند.

 از سوی دیگر، «مغیث ابراهیم» نماینده دیگر مجلس سوریه نیز علت افزایش مشکلات مردمی و اقتصادی در سوریه را ناشی از حضور اشغالگران آمریکایی در خاک کشورش دانست و خاطرنشان کرد: کاروان‌های اشغالگران آمریکایی به غارت منابع سوریه ادامه می‌دهند.

 با شکست گروه تروریستی «داعش» به‌عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذرماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به‌جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

 طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به‌ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

 دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیرقانونی آنان پایان خواهد داد.
انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه