کار تمیز فرهنگی در روستای ذوالپیران شفت؛

هیئتی که با کلاس فوتبال پا گرفت

هیئت انصارالمهدی روستای ذوالپیران شهرستان شفت، هیئتی فرهنگی، مذهبی و ورزشی است، این در حالی است که راه‌اندازی آن از برگزاری یک کلاس فوتبال شکل گرفته است و اکنون در حوزه‌های مختلف مخاطبان خاص خود را دارد.

هیئتی که با کلاس فوتبال پا گرفت

به گزارش هشت‌دی ذوالپیران یکی از روستاهای توابع شهرستان شفت است که با حضور فعال جوانان اقدامات مؤثری در این روستا انجام شده است.

مجتبی رازی در گفتگو با هشت‌دی با بیان اینکه هر چند روستای ذوالپیران کوچک است؛ اما در همین محیط کوچک هم می‌شود کار فرهنگی انجام داد، اظهار کرد: به همین دلیل با همراهی برخی از دوستان به فکر راه‌اندازی یک هیئت در روستای ذوالپیران شدم و از ظرفیت جوانان محله برای راه‌اندازی آن استفاده کردم.

 وی با اشاره به اینکه هیئت راه‌اندازی شده در روستا صرفاً به مراسمات مذهبی نمی‌پردازد، ادامه داد: این هیئت فرهنگی، مذهبی و ورزشی است و نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ساله و زنان خانه‌دار جامعه هدف اصلی این هیئت هستند.

مؤسس هیئت انصارالمهدی شفت با اشاره به تلاش دشمنان برای شستشوی مغزی نوجوانان و غفلت دستگاه‌های متولی در این زمینه، بیان کرد: ما وابسته به ارگان و نهاد خاصی نیستیم؛ بلکه هیئت تماماً مردمی اداره می‌شود و تمامی امور مربوطه نیز با کمک و عنایت مردم و اهالی صورت می‌گیرد.

رازی تصریح کرد: هدف عمده بنده در حد توانم کادرسازی از بین جوانان همین روستا و روستاهای اطراف است.

وی با بیان اینکه کار هیئت را با کلاس فوتبال شروع کردیم، افزود: سعی کردیم از بچه‌های همین روستا تیمی تشکیل بدهیم و در مسابقات مختلف حضور پیدا کنیم.

وی همچنین از تدارک استخر برای نوجوانان عضو هیئت خبر داد و گفت: نوجوانی که شاید امکانات رفتن به استخر نداشتند اکنون این شرایط را دارند که هر هفته یک‌بار استخر بروند.

وی همچنین از تشکیل گروه سرود از نوجوانان هیئت انصارالمهدی خبر داد و افزود: اولین کار این گروه به اسم «ماه پشت ابر» برای امام‌زمان (عج) در حال آماده‌شدن است.

رازی با اشاره به استقبال فزاینده نوجوانان و جوانان روستا از برنامه‌های هیئت انصارالمهدی شفت، عنوان کرد: هر هفته برنامه‌هایی همچون زیارت عاشورا در هیئت برگزار می‌شود و همان نوجوانان و جوانانی که در روزهای اول با اکراه در این مراسمات حضور پیدا می‌کردند امروز خود بانی و برگزارکننده مراسم هستند.

مؤسس هیئت انصارالمهدی شفت با تأکید بر انجام کارهای فرهنگی، مذهبی و ورزشی در کنار یکدیگر، بیان کرد: در کنار اردو و تفریح، برگزاری کلاس قرآن و احکام نیز برای این نوجوانان را در دستور کار داریم.

راه‌اندازی نخستین هیئت مخصوص بانوان در شفت

وی با بیان اینکه ما اولین هیئت مخصوص بانوان را در شهرستان شفت راه‌اندازی کردیم، افزود: قبل از این هیئتی که مخصوص بانوان شفتی باشد در شهرستان نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه این بانوان مراسم سنتی «سینی بران» یا «خانچه بران» را احیا کردند، افزود: در این مراسم بانوان شفتی سینی یا خانچه بر روی سر می‌گذارند و در هشتم محرم به یاد حضرت قاسم (ع) از مسجد ذوالپیران به‌طرف مسجد اباصالح (عج) و مسجد جامع شفت حرکت می‌کنند که این برنامه بازخورد خوبی داشته است‌‌.

رازی از برنامه‌ریزی پیاده‌روی دلدادگان کربلا خبر داد و گفت: بسیاری از افراد که عاشق زیارت امام حسین (ع) هستند؛ ولی به هر دلیلی نتوانستند در کربلا حضور پیدا کنند به نیت اربعین دعوت هستند تا در این مراسم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این مراسم ۷ صبح روز ۱۵ شهریور از بقعه متبرکه آقا ذوالپیران شروع خواهد شد، افزود: پایان‌بخش مراسم هم بقعه متبرکه درویش جعفر پشت‌سرا خواهد بود.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه