مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

استفاده از اماکن ورزشی برای جوانان گیلانی ارزان‌تر و آسان‌تر شده است

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به تجهیز ۵۲ سالن ورزشی، گفت: بعد از بازسازی و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی مهم‌ترین اقدامی که دراین‌رابطه انجام شد این است که مکان‌های ورزشی در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار گرفت و با این اقدام ورزش‌کردن برای جوانان ارزان‌تر و آسان‌تر شده است.

استفاده از اماکن ورزشی برای جوانان گیلانی ارزان‌تر و آسان‌تر شده است

به گزارش هشت‌دی جهانبخش آرمان با حضور در تحریریه پایگاه خبری هشت‌دی با اشاره به اهمیت رسانه، اظهار کرد: اگر توفیقی در اداره ورزش و جوانان استان رقم خورده که هم نگاه وزارت بر این است و هم در استان در طرح شهید رجایی در سال ۱۴۰۰ جزو دستگاه برتر بوده‌ایم بخش اعظمی به دلیل کمک شایانی است که رسانه‌ها انجام داده‌اند.

 وی با بیان اینکه رسانه‌ها اولویت ورزش را برای ما مشخص کردند، گفت: رسانه کمبودها و نقص‌ها را روشن کردند و می‌توانند چراغ راه را روشن کنند.

 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه افراد شریف، دغدغه‌مند و دلسوزی هستند که قصد اصلاح و حل مشکلات مردم را دارند، گفت: ما رسانه‌ها را همواره در کنار خود می‌دانیم و کمک اصحاب رسانه غیرقابل کتمان است.

 آرمان در ادامه با اشاره به وضعیت باشگاه‌های فوتبال گیلان، گفت: تیم ملوان بندرانزلی در فصل جدید لیگ برتر شرایط امیدبخشی دارد و با آمدن مالک جدید و انتخاب فرشاد پیوس به‌عنوان سرمربی تیم سپیدرود رشت، امروز هواداران این تیم نیز امیدوار شده‌اند، داماش هم شرایط خوبی دارد و چوکا نیز به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

 وی در پاسخ به حضور ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی، گفت: بالغ بر ۳۰ نفر از ورزشکاران گیلانی در رشته‌های مختلف قایقرانی، شمشیربازی، رشته‌های رزمی و… شانس حضور در این بازی‌ها را دارند؛ اما اینکه همه این افراد قطعاً حضور پیدا کنند به آینده و شرایط موجود بستگی دارد و اجازه نمی‌دهیم حقی از ورزشکارانمان ضایع شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه گیلان در بازی‌های آسیایی جزو استان‌های تیپ یک است، گفت: حدود ۱۶۸ قهرمان ورزشی گیلان در مسابقات مختلف ظرف یک سال توسط مجموعه ورزش و جوانان گیلان تجلیل شده است که در بین آن‌ها از نفر سوم آسیا تا قهرمان جهان وجود داشت.

 وی افزود: چشم‌انداز بنده در ورزش گیلان این است که از بحث زیرساخت‌های فرسوده و غیراستاندارد مکان‌های ورزشی عبور کنیم و بتوانیم سالن‌های ورزشی استان را به حد مطلوب و استاندارد برسانیم، در مدت مدیریت بنده ۵۲ سالن ورزشی در رشته‌های کشتی، کاراته، ورزشی‌های توپی و غیرتوپی تجهیز شده است و وضعیت حدود هشت ورزشگاه استاندارد شده است؛ این‌ها لازمه بسترسازی برای قهرمانان ورزشی استان است.

 آرمان در ادامه با اشاره به استعدادهای کشتی گیلان به ظرفیت بالای کشتی در لوندویل آستارا اشاره کرد و گفت: این شهر ظرفیت فوق‌العاده‌ای در کشتی دارد؛ اما کشتی‌گیران در جای بسیار نامناسبی تمرین می‌کردند و اکنون همان محل در حد بسیار مطلوبی بازسازی و تجهیز شده است.

 وی با اشاره به سالن ورزشی شهید ساغری لوشان، گفت: این سالن ورزشی نیز بسیار نامساعد و در واقع مخروبه بود که الان جزو بهترین سالن‌های استان است، سالن شهدای لنگرود، سالن انقلاب فومن، سالن حجاب و چمن مصنوعی در شفت و… نیز همان‌طور است و حدود ۵۲ سالن ورزشی را سعی کردیم تجهیز و استاندارد کنیم.

استعدادهای ورزشی و ایجاد زیرساخت مکمل یکدیگرند

 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: زیرساخت‌های لازم را برای قهرمانان ورزشی آماده می‌کنیم از طرف دیگر استعدادهای ورزشی زیادی در گیلان وجود دارد که این دو مکمل و لازم و ملزوم هم هستند؛ قهرمانی ورزشکاران نیازمند ایجاد زیرساخت است و ورزشکاری که استعداد و ظرفیت قهرمانی را دارد باید برایش بسترسازی شود.

 وی افزود: ما شهرستانی داریم که تعداد قهرمانانش از میزان برخی استان‌ها هم بیشتر است و این نعمتی برای گیلان به‌حساب می‌آید.

 آرمان در پاسخ به این سؤال که برنامه شما برای جذب بیشتر جوانان به سمت ورزش چیست، گفت: بعد از بازسازی و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی مهم‌ترین اقدامی که دراین‌رابطه انجام شد این است که مکان‌های ورزشی در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار گرفت و با این اقدام ورزش‌کردن ارزان و آسان شده است.

ورزش در روستاها ارزان‌تر شده است

 وی تصریح کرد: چیزی حدود ۳۰ مکان ورزشی رایگان در اختیار دهیاران در روستاها قرار داده‌ایم تا جوانان و نوجوانان رایگان ورزش کنند این در حالی است که سابق این‌طور نبود قبلاً اگر یک ورزشکاری در روستا می‌خواست ورزش کند هر نوبت باید ۵۰ هزار تومان هزینه می‌کرد؛ اما الان ورزش در روستاها ارزان‌تر شده است.

 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه وقتی ورزش را ارزان کنیم و جوانان راحت به این امر بپردازند خیلی از معضلات اجتماعی کم می‌شود، گفت: دراین‌رابطه یک تحقیق ورزشی هم انجام شده است و نتیجه این بود که در هر منطقه‌ای که شورای اسلامی، دهیار، فرمانده پایگاه، مردم و… به ورزش اهمیت دادند و بستر ورزش فراهم بوده، معضلات اجتماعی کمتر شده است.

اقدام مهم ورزش و جوانان گیلان با بسترسازی اماکن ورزشی

 وی در ادامه با اشاره به یک اقدام مهم توسط مدیریت ورزش و جوانان گیلان، بیان کرد: در جلسه شورای عالی ورزش استان در قالب ماده چهار، امکانی که در طرح هادی کاربری ورزشی داشتند؛ اما در اختیار ما نبودند از بنیاد مسکن گرفتیم و باقی را هم خواهیم گرفت و اماکنی که جزو منابع ملی بودند اما مردم و جوانان مدت‌ها در آن ورزش می‌کردند و امکانات اولیه داشتند را نیز در قالب ماده ۶۹ از منابع طبیعی مستقیم گرفتیم و به ظرفیت ورزشی استان اضافه شده است، این کاری است که در طول ۴۰ سال گذشته اتفاق نیفتاده بود.

 وی در پایان با اشاره به صدور سند مالکیت برای اماکن ورزشی گیلان، گفت: اخذ سند مالکیت مکان‌های ورزشی بسیار مهم است دراین‌رابطه بعد از ۸۶ سال سند مالکیت ورزشگاه عضدی رشت را گرفتیم و این امر در اماکن ورزشی انزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، لاهیجان و… نیز انجام شد و دراین‌رابطه برای همه اماکن ورزشی سند مالکیت می‌گیریم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه