صدرنشینی شطرنجبازان ایرانی در جام بین‌المللی گیلان

دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام گیلان با صدرنشینی شطرنجبازان ایرانی همراه شد.

صدرنشینی شطرنجبازان ایرانی در جام بین‌المللی گیلان

به گزارش هشت‌دی دومین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی «جام گیلان»  از عصر پنجشنبه با حضور حدود ۴۳۰ شطرنجباز از ایران و پنج کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده، شطرنجبازان ایرانی در جداول مختلف در صدر قرار گرفتند.

این مسابقات طبق قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و در چهار جدول برگزار می‌شود که در جدول نخست، شطرنج بازان دارای درجه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ و در جدول دوم نیز شطرنج بازان زیر ۱۸۰۰ حضور یافتند، همچنین در جدول سوم رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام گیلان مسابقات سریع و در جدول چهارم نیز مسابقات برق‌آسا برگزار می‌شود.

در رقابت‌های جدول اول که شطرنجبازان معروف و برجسته حضور دارند، ‌مانی جاهدی، ‌امیررضا کردکار، آرین مرادپور و باراد احمدی از ایران با برتری برابر حریفان خود در صدر جدول این گروه قرار گرفتند.

همچنین در رقابت‌های جدول سوم که مسابقات به صورت سریع (راپید) برگزار می‌شود، آرش داغلی و علی راستبد در صدر جدول قرار دارند، رضا مهدوی و آرش طاهباز دیگر شطرنجبازان ایرانی در تعقیب صدرنشینان این گروه هستند.

علاوه بر حضور شطرنجبازان استان‌های مختلف کشور در این دوره از رقابت‌ها، شطرنجبازانی از کشور‌های عراق، افغانستان، قزاقستان، گرجستان و لبنان نیز حضور یافتند.

در پایان این مسابقات نیز به نفرات برتر جداول مختلف رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام گیلان بیش از ۲۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

دومین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی «جام گیلان» به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت ادامه خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه