همکاری ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در زمینه ترانزیت و سوخت استاندارد

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در حاشیه مجمع اقتصادی سالانه در سن‌پترزبورگ روسیه با رئیس کمیته حمل و نقل دوما این کشور، درخصوص مسیر ترانزیت، سوخت استاندارد، راه و دریا و بندر امیرآباد، انزلی و کاسپین به توافق رسیدند.

همکاری ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در زمینه ترانزیت و سوخت استاندارد

به گزارش هشت‌دی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و «ماسکویچوف» رئیس کمیته حمل و نقل دوما روسیه طی نشستی درباره همکاری چهار جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران درخصوص مسیر ترانزیت، سوخت استاندارد، راه و دریا به توافق رسیدند. در پی تبادل‌نظر بذرپاش و ماسکویچوف پیرامون موضوعات حمل و نقل دو کشور، توافق در حوزه دریایی و درخصوص بندر امیرآباد، انزلی و کاسپین نیز حاصل شد.

جلسه مشترک با استانداران آستاراخان، چلیابینسک و سامارا از دیگر برنامه‌های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

بیست و ششمین مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، رؤسای جمهور کشورهای مشترک المنافع و نخست ‌وزیران و وزرای اقتصادی بیش از ۱۲۰ کشور جهان برگزار شد. همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان نیز برگزار شد.

برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع راه‌های تقویت همگرایی اقتصادی بین کشورهای مستقل، بررسی راه‌های خنثی‌کردن تحریم‌ها علیه کشورهای مستقل، همکاری‌های بانکی و مذاکرات چندجانبه به منظور استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات اقتصادی، از محورهای مهم بیست‌وششمین مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه