استاد حوزه علمیه قم:

انقلاب‌ اسلامی در امتداد قیام حسینی است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب‌ اسلامی در امتداد قیام حسینی است، گفت: در این انقلاب کسانی می‌توانند مؤثر باشند که در امتداد قیام حسینی حرکت کنند و تمام محورهای این قیام را نصب‌العین خویش قرار دهند در غیر این‌صورت از این مسیر بی‌نصیب خواهند بود.

انقلاب‌ اسلامی در امتداد قیام حسینی است

به گزارش هشت‌دی، حجت‌الاسلام مومنی در هفتمین سالگرد شهادت حسینعلی پورابراهیمی در گلزار شهدای رشت، اظهار کرد: امام‌خمینی‌(ره) می‌فرمود این انقلاب در امتداد انقلاب سید‌الشهدا‌(ع) است و هرچه داریم از محرم و صفر داریم و این رهنمون حامل پیام مهمی مبنی بر این است که در امتداد این پیوستگی، تمام عوامل موثر بر انقلاب امام‌حسین‌(ع)، در انقلاب ما نیز اثرگذار است.

وی به ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا‌(ع) به عنوان سند چشم‌انداز اشاره کرد و گفت: در این انقلاب کسانی می‌توانند مؤثر باشند که در امتداد قیام حسینی حرکت کنند و تمام محورهای این قیام را نصب‌العین خویش قرار دهند در غیر این‌ صورت افراد بی‌بهره هیچگاه نمی‌توانند در این مسیر مؤثر باشند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید اهل ایثار، جهاد، فداکاری و خستگی‌ناپذیر بود که طبق روایات این افراد ویژگی‌هایی دارند مانند آهن حرارت‌دیده دارای مقاومت هستند و در گردباد و تندبادها دچار انحراف نمی‌شوند چون مجهز به قوای ایمان و توکل هستند.

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به سند چشم‌انداز حسینی در پنج محور، بیان کرد: یک فرد مسئول در نظام مقدس اگر از این اصول بی‌بهره باشد هیچگاه اثرگذار نخواهد بود، جهادی و انقلابی بودن، کار شبانه‌روزی، عدم فاصله با مردم و … از ویژگی‌های یک‌ مسئول تراز انقلاب‌اسلامی منطبق بر این سند چشم‌انداز است.

وی با استناد به کلام شهید چمران مبنی بر اینکه وقتی شیپور جنگ نواخته شود، مرد و نامرد مشخص خواهد شد، گفت: اگر حرف رهبری روی زمین بماند یعنی اهل کوفه هستیم لذا مثل شهدا باشیم که اگر امثال این دلاوران نبودند باید در میدان‌های اصلی شهر سنگر می‌ساختیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سند چشم‌انداز حسینی شامل این موارد است، هرکه با ماست اهل بذل در راه خدا با مال، جان و آبرو باید باشد لذا بذل یعنی نباید اهل معامله و تجارت باشی و‌ توقعی نیز نداشته باشی که چنین فردی می‌تواند در این انقلاب مؤثر باشد، یکی از این افراد حاج‌قاسم عزیز است که از خودش برای کشورش آبرو گذاشت اما خدا به‌موقع آبرویش را خرید.

حجت‌الاسلام مومنی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این موارد، عدم تعلق به دنیا و اشتیاق به لقاء‌الله و حرکت برای خداست که می‌تواند مؤثر باشد همچنین ولایتمداری و‌ وفاداری به آن تا پایان مسیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه