تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه دفاعی ایران

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا شبکه‌ای متشکل از ۷ فرد و ۶ نهاد در ایران، جمهوری خلق چین و هنگ کنگ را در ارتباط با برنامه موشکی بالستیک ایران تحریم کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه دفاعی ایران

به گزارش هشت‌دی، به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خزانه‌داری آمریکا از وضع تحریم‌های تازه علیه شماری از کشورها از جمله ایران خبر داد و وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد که تحریم های جدیدی را  علیه افراد و گروه ها در ایران، چین و هنگ‌کنگ در ارتباط با برنامه دفاعی ایران وضع کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که این شبکه تراکنش‌های مالی انجام داده است و خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی را برای بازیگران کلیدی توسعه موشک‌های بالستیک ایران از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های وابسته به آن، صنایع شیمیایی پارچین و نیروی هوافضا تسهیل کرده است و ذینفع اصلی این شبکه، زیرمجموعه سازمان صنایع دفاع ایران است و مهمات، مواد منفجره و پیشران جامد برای راکت و موشک تولید می‌کند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین در حال تعیین وابسته دفاعی ایران در پکن – پایتخت چین – است که به ادعای این وزارتخانه، تدارکات نظامی مربوط به چین را برای طرف‌های ایرانی از جمله شرکت‌های تابعه وزارت دفاع جمهوری اسلامی هماهنگ کرده است.

در اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا از داوود دامغانی، قاسم حقیقت (با نام مستعار ژائو شان)، شرکت خدمات دریایی، صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و شرکت صدر در کنار چند فرد و شرکت غیرایرانی نام برده شده است.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفته «ایالات متحده به هدف قرار دادن شبکه‌های خرید غیرقانونی فراملیتی که بطور مخفیانه از تولید موشک‌های بالستیک ایران و سایر برنامه‌های نظامی حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

بر اساس اعلام سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا در نتیجه اقدام امروز، کلیه اموال و منافع این افراد و نهادهای تحریم‌شده در ایالات متحده یا در اختیار و کنترل آن مسدود می‌شود و هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند فرد اعلام‌شده باشد نیز مسدود خواهد شد. کلیه معاملات توسط افراد داخل یا بیرون ایالات متحده با مشمولان این فهرستِ تحریمی، ممنوع است. علاوه بر این، افرادی که در معاملات خاصی با افراد یا نهادهای تعیین شده امروز شرکت می کنند، ممکن است خود نیز در معرض تحریم قرار بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه