ملوان قهرمانی لیگ را رقم زد

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی فصل پر فراز و نشیبی را در لیگ برتر داشت و مسابقات را ضعیف آغاز و به اتمام رساند اما در نهایت توانست سهمیه خود را حفظ کند.

ملوان قهرمانی لیگ را رقم زد

به گزارش هشت‌دی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی پس از چند سال دوری از رقابت‌های لیگ برتر، فصل گذشته به همراه تیم مس کرمان به این لیگ صعود کرد که در نهایت برخلاف نماینده کرمان موفق شد سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کند.

اما این تیم پرطرفدار و قدیمی شمال کشور در لیگ برتر فراز و نشیب زیادی داشت به خصوص در هفته‌های اول بازی‌ها نتایج ضعیفی کسب کرد که این امر در انتهای لیگ نیز مشهود بود و ملوانان در چند هفته پایانی نیز نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند.

ملوانان در طول رقابتهای فصل گذشته لیگ برتر از مجموع ۳۰ بازی، پنج پیروزی، ۱۲ تساوی و ۱۳ شکست کسب کردند و در این مسابقات موفق شدند ۲۱ گل به ثمر برسانند اما ۴۰ گل نیز دریافت کردند تا تفاضل گل این تیم منفی ۱۹ شود.

خط دفاعی و خط حمله ملوان در لیگ برتر در رتبه سوم ضعیف‌ترین تیمها قرار دارد و آنان با به ثمر رساندن ۲۱ گل پس از تیمهای پیکان و آلومینیوم اراک ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.

در خط دفاع نیز با دریافت ۴۰ گل پس از تیمهای نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران در رتبه سوم ضعیف‌ترین تیمهای خط دفاعی لیگ برتر قرار گرفتند.

تنها نماینده فوتبال گیلان در رقابتهای لیگ برتر در پایان این مسابقات ۲۷ امتیاز کسب کرد و در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت تا با این رتبه همچنان فصل بعد نیز در مهمترین رقابتهای لیگ کشور حضور داشته باشد.

اما این تیم در بازیهای ابتدای فصل و نیز در دیدارهای انتهای فصل نتوانست نتایج مناسبی را کسب کند و به همین دلیل در نیمه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت و حتی در برخی از هفته‌ها نیز یکی از گزینه‌های سقوط بود.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر طعم پیروزی را نچشید و از دیدارهای خود سه شکست و ۲ تساوی کسب کرد تا یکی از ضعیف‌ترین تیمهای حاضر در لیگ برتر تا پایان هفته پنجم باشد.

ملوانان در پنج هفته پایانی نیز نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند چون این تیم در این بازیها سه تساوی و ۲ شکست کسب کردند که این ۲ شکست بسیار سنگین بود که یکی در دیدار خانگی مقابل مس رفسنجان رقم زده شد و در نهایت ملوان با نتیجه چهار بر صفر مغلوب شد و دیگری در هفته پایانی است که با نتیجه پنج بر یک مقابل تیم سقوط کرده نفت مسجدسلیمان حاصل شد.

ملوان قهرمانی لیگ را رقم زد

اما یکی از تساوی‌های این تیم در دیدار برابر سپاهان و در اصفهان بود که این یکی از تاثیرگذارترین نتایج بازیهای لیگ برای مشخص شدن قهرمان بود و گرچه این یک امتیاز تاثیر چندانی برای ملوانان نداشت اما همین نتیجه مساوی باعث شد تا سرنوشت قهرمان لیگ تغییر یابد و تیم سپاهان با همین تساوی خانگی صدر جدول را از دست داد و در رتبه دوم قرار گرفت که این امر تا پایان لیگ نیز ادامه داشت.

ملوان تیمی که لیگ را ضعیف آغاز و به اتمام رساند

البته برخی از طرفداران ملوان معتقدند که اگر این تیم همه دیدارهای خود را همانند بازی با سپاهان برگزار می‌کرد که بازیکنان این تیم در آن مسابقه و در طول بازی جنگندگی و دوندگی بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشتند، ملوان می توانست در نیمه اول جدول و حتی برای کسب سهمیه آسیا تلاش کند.

به هرحال این تساوی گرچه برای ملوان ارزش چندانی نداشت اما برای پرسپولیس که رقیب سپاهان برای کسب مقام قهرمانی بود، بسیار ارزشمند بود و در نهایت نیز با توقف سپاهان برابر ملوان، تیم پرسپولیس به خواسته خود دست یافت.

جدایی مازیار زارع از ملوان

پس از اتمام رقابتهای فصل جاری لیگ برتر و حفظ سهمیه ملوان در این لیگ، طرفداران آن امیدوارند که ملوان با قدرت بیشتر و جذب چند بازیکن تاثیرگذار بتواند فصل آینده در رقابتهای لیگ برتر نتایج بهتری را کسب کند.

اما از نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر زمزمه هایی مبنی بر جدایی مازیار زارع سرمربی بومی این تیم به گوش می‌رسید او که طی سه سال اخیر ملوان را در رقابتهای لیگ دسته اول و لیگ برتر حمایت می‌کرد، با انتشار پستی این امر را تایید کرد.

البته هنوز هیچ واکنشی از سوی مدیریت باشگاه ملوان بندرانزلی در خصوص این پست مازیار زارع انجام نشده و هنوز مشخص نیست که ملوان با حضور زارع در فصل آینده در رقابتهای لیگ برتر حضور خواهد یافت و یا مربی دیگری جایگزین زارع خواهد شد.

به هر حال با توجه به اینکه ملوانان توانستند سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کنند، مسئولان ورزش گیلان و همچنین مسئولان ارشد استان باید توجه ویژه‌ای به این تیم داشته باشند تا با حمایت آنان و همچنیبن با حضور حامیان مالی مناسب، تیم ملوان نیز بتواند فصل آینده پرقدرت تر در رقابتهای لیگ برتر حضور یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه