دختر استاد محمد معین:

استاد معین از کودکی با کتاب مأنوس بود

مهدخت معین فرزند ارشد دکتر محمد معین در مراسم روز گیلان در نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: استاد معین، از کودکی با کتاب مانوس بود.

استاد معین از کودکی با کتاب مأنوس بود

به گزارش هشت‌دی مهدخت معین در مراسم روز گیلان در نمایشگاه کتاب تهران با یادآوری تلاش های علمی دکتر محمد معین در حوزه ادبیات فارسی اظهار کرد: ایشان کار تحقیق، تالیف کتاب و نگارش مقالات را توام با آموزش و تدریس دنبال می کرد.

این استاد دانشگاه همچنین کوشش‌های علمی استاد معین در زبان فرانسه را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان مقالات تحقیقی و علمی را در مجلات علمی آن روزگار چاپ می‌کردند و بعضی از مقالات ، به‌صورت رساله و مستقل، چاپ شده که خود یک کتاب است.

فرزند استاد معین با تصریح اینکه استاد معین از کودکی با کتاب مانوس بوده، خاطرنشان کرد: ایشان با مطالعه بر متون ادبی، در زبان و ادبیات فارسی تبحر یافت.

معین با بیان اینکه ادبیات نظم و نثر فارسی گنجینه‌ای گرانبهاست، گفت: ایران‌شناسان و شرق‌شناسان نیز بر این موضوع اذعان دارند.

این استاد دانشگاه افزود: در کتابخانه استاد معین کتاب‌های پرشماری وجود دارد که قدمت برخی از آنها به یکصد سال می رسد که در دهه ۷۰ توسط همسر ایشان به دانشگاه گیلان اهدا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه