رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۱۳۹ هزار هکتار از اراضی گیلان کشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی معادل ۵۸ درصد شالیزارهای استان زیر کشت برنج رفت، گفت: شالیکاران از شرایط مناسب آب و هوایی کنونی برای نشاء برنج استفاده کنند.

۱۳۹ هزار هکتار از اراضی گیلان کشت شد

به گزارش هشت‌دی، صالح محمدی امروز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی معادل ۵۸ درصد شالیزارهای استان زیر کشت برنج رفت، اظهار کرد: نشاء برنج در ۸۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۵۲ درصد اراضی نشاء شده داخل شبکه آبیاری سدسفیدرود و ۵۱ هزار هکتار یعنی ۷۶ درصد اراضی نشاء شده هم خارج از شبکه است.

وی با بیان اینکه ۱۷۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به سد سفیدرود و منابع آبی ذخیره آن وابسته بوده و بقیه خارج از شبکه از آب رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و چاه‌ها بهره می‌برند، تاکید کرد و افزود: شالیکاران از شرایط مناسب آب و هوایی کنونی برای نشاء برنج استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شالیکاران نسبت به استفاده از کود پایه فسفره قبل از نشاکاری به منظور تقویت خاک و تولید توجه کنند، بر تنظیم آب داخل کَرت‌ها پس از نشاء برنج به منظور جلوگیری از رشد علف‌های هرز و استفاده از علف‌کش‌های مخصوص برنج هم تاکید و تصریح کرد: شالیکاران کشت و کار برنج را بر اساس تقویم زراعی انجام داده تا بتوانند مدیریت آب و نهاده‌ها را به درستی صورت دهند.

محمدی با تاکید بر ضرورت توجه شالیکاران به توصیه‌های فنی در کشت و کار برنج بیان کرد: توجه برنجکاران به هشدارهای هواشناسی هم ازجمله ضرورت‌هاست چنان‌که از هر گونه کودپاشی در شرایط بارندگی خودداری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه