مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد:

شیوع فاویسم و اعلام نیاز بیمارستان‌های گیلان به تمام گروه‌های خونی

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با شیوع بیماری فاویسم در فصل بهار و بالا رفتن مصرف خون، از افراد واجد شرایط و اهداکنندگان مستمر درخواست می‌شود برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

شیوع فاویسم و اعلام نیاز بیمارستان‌های گیلان به تمام گروه‌های خونی

به گزارش هشت‌دی، بابک پاکدل امرزو در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری فاویسم در فصل بهار و بالا رفتن مصرف خون اظهار کرد: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های منفی و A مثبت برای تامین خون بیماران نیازمندیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۲۶۸ نفر با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون گیلان، ۱۱ هزار و ۳۹۸ واحد خون اهدا کردند، افزود: این میزان اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴ و ۱۰ صدم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۷۱ نفر از این مراجعه‌کنندگان مرد و ۳۲۷ نفر زن بودند، تصریح کرد: ۶ هزار و ۵۷۳ اهداکننده مستمر، هزار و ۶۴۰ نفر برای اهداکننده اولی و ۳ هزار و ۱۸۵ نفر اهداکننده باسابقه بودند.

پاکدل همچنین با تاکید بر اینکه تمامی نکات بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون ابتدا توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت برخورداری از شرایط لازم برای خونگیری از آن‌ها اقدام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه