رئیس اداره حفاظت محیط زیست املش خبرداد:

مشاهده دو بهله کرکس در ارتفاعات املش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست املش از مشاهده دو بهله کرکس در ارتفاعات این شهرستان خبرداد گفت: گیلان در مسیر پرواز انواع پرندگان است و استراحت‌گاهی امن برای آن‌ها محسوب می‌شود، به طوری که بعضی از آن‌ها تا دو ماه می‌مانند و بعضی هم جوجه‌آوری می‌کنند.

مشاهده دو بهله کرکس در ارتفاعات املش

به گزارش هشت‌دی لطیف جواهردشتی با اعلام خبر مشاهده دو گونه کرکس دال و مصری در ارتفاعات املش اظهار کرد:در فصل بهار با توجه به زمان زاد آوری پرندگان و پستانداران در مناطق دور دست و ییلاقی گروه یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش به هدایت محیط بان شاپورعبدی پایش مستمر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با پایش شبانه روزی از دو گونه کرکس بنام‌های کرکس دال و کرکس مصری تصویر برداری شد افزود: در کرکس مصری رفتار زاد آوری نیز مشاهده و ثبت شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست املش با بیان اینکه این پرندگان به سمت تابستان گذرانی سیر می‌کنند، افزود: گیلان در مسیر پرواز انواع پرندگان است و استراحت‌گاهی امن برای آن‌ها محسوب می‌شود، به طوری که بعضی از آن‌ها تا دو ماه می‌مانند و بعضی هم جوجه‌آوری می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۳ گونه کرکس در دنیا وجود دارد، به گونه‌های موجود در ایران اشاره کرد و گفت: گونه‌های اصلی و رایج کرکس در ایران چهار گونه کرکس معمولی، سیاه، کوچک (مصری) و هما است.
جواهر دشتی گفت: کرکس‌ها با تغذیه از لاشه حیوانات نقش اکوسیستمی بسیار مهمی را در طبیعت ایفا می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه