سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

توجه و تشویق به فرزندآوری برنامه محوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان رشد منفی جمعیت را یک چالش عدیده در استان برشمرد و گفت: برنامه محوری و اولویت‌دار گیلان پس از ارتقای شاخص‌های سلامت، توجه به موضوع جمعیت و تشویق فرزندآوری است.

توجه و تشویق به فرزندآوری برنامه محوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان است

به گزارش هشت‌دی محمدتقی آشوبی در نشستی با حضور جمعی از مسئولین و اعضای بسیج جامعه پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد با اشاره به جمعیت زیاد و عقب‌ماندگی نظام سلامت استان، اظهار کرد: ساختار‌های فیزیکی نظام سلامت استان متناسب با جمعیت، نیاز استان و آموزش نبوده و در دوره کنونی تمام تلاش خود را برای توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت استان به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر، افزود: مجوز احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت از مقام عالی وزارت گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسعه نظام سلامت استان را نیازمند مطالبه‌گری عمومی دانست و گفت: گیلان جزو معدود استان‌های کشور با عقب‌ماندگی‌های عدیده در بخش سلامت است که پراکندگی بخش‌های آموزشی، درمانی و اداری، بخشی از آن‌هاست.

آشوبی، رشد منفی جمعیت را یک چالش عدیده در استان برشمرد و گفت: برنامه محوری و اولویت‌دار گیلان پس از ارتقای شاخص‌های سلامت، توجه به موضوع جمعیت و تشویق فرزندآوری است.

وی به موضوع مهم بهداشت و حفظ محیط‌ زیست اشاره کرد و افزود: امروزه آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله مدیریت پسماندها، گیلان را به شدت آسیب‌پذیر کرده و باید مراقبت‌ها در استان با جدیت بیشتری انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اجرای پزشک خانواده شهری در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، مردمی که در چرخه نظام ارجاع خدمت دریافت می‌کنند، خدمات ارایه شده به آن‌ها رایگان خواهد بود.

آشوبی، خدمات ارایه شده به مردم را در زمره شعار «رشد تولید» دانست و گفت: تحقق این شعار با بهبود کیفیت در ارایه خدمات به مردم و جلب رضایتمندی آن‌ها در نظام سلامت ممکن خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه