خطیب اهل سنت پیرات بخش اسالم:

یهودیان دشمن اصلی مسلمانان هستند

خطیب اهل سنت پیرات بخش اسالم گفت: چطور یک مسلمان می‌توان ظلم در حق برادر مسلمان خود را ببیند و سکوت پیشه کند درحالی‌که یهودیان که دشمن اصلی مسلمانان هستند باهم متحدند، بنابراین جایز نیست در برابر این جنایت سکوت اختیار کنیم.

یهودیان دشمن اصلی مسلمانان هستند

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام سید محمدصادقیان در جمع نمازگزاران مسجد محمد رسول‌الله (ص) پیر هرات بخش اسالم به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از سنت‌های زیبایی که امام خمینی (ره) بنیان نهادند، روز جهانی قدس است که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با این نام نهادینه‌شده است.

وی با اشاره به تاریخچه اشغال فلسطین توسط یهودیان و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: بیت‌المقدس قبله اول امت اسلام بوده و پیامبر اکرم (ص) تا چندین سال بعد از بعثت نیز به‌سوی بیت‌المقدس نماز می‌خواندند تا اینکه خداوند دستور فرمود قبله مسلمانان خانه کعبه قرار گرفت.

خطیب اهل سنت پیرات بخش اسالم بابیان اینکه مسجدالاقصی دومین مکانی است که از آن در روایات با عنوان خانه خدا نام‌برده شده است، اضافه کرد: در روایت آمده است که ابوذر از پیامبر اکرم (ص) سؤال می‌کند؛ اولین مسجدی که برای خدا ساخته‌شده است کدام بوده است: آن حضرت فرمودند؛مسجدالحرام و در ادامه ابوذر سؤال کرد دومین مسجد کدام بوده است که فرمودند مسجدالاقصی بوده است.

وی با تأکید به اهمیت مسجدالاقصی درآیات و روایات، خاطرنشان کرد: بیت‌المقدس مکانی است که رسول خدا (ص) شبانه از مسجدالحرام به آنجا سفر و از بیت‌المقدس به‌سوی سفر معراج رهسپار شدند و خداوند در آن سفر پرده‌هایی از عالم غیب را برای پیامبر اکرم (ص) آشکار ساخت.

حجت‌الاسلام صادقیان با اشاره به اینکه فلسطین سه بار در طول تاریخ آزادشده است که دو بار آن توسط مسلمانان بوده است، گفت: چطور یک مسلمان می‌توان ظلم در حق برادر مسلمان خود را ببیند و سکوت پیشه کند درحالی‌که یهودیان که دشمن اصلی مسلمانان هستند باهم متحدند، بنابراین جایز نیست در برابر این جنایت سکوت اختیار کنیم و باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و این حمایت را از فلسطین چه قلبی و چه عملی انجام دهیم و درصحنه حضور نماییم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه