شیوه نماز آیت‌الله بهجت درس اخلاق است

مدیر حوزه علمیه فومن با بیان اینکه شیوه نماز آیت‌الله بهجت یک درس اخلاق بود، گفت: وی چشمه پایان‌ناپذیر معرفت و عرفان است.

شیوه نماز آیت‌الله بهجت درس اخلاق است

به گزارش هشت دی نیوز، حجت‌الاسلام ولی‌رضا قربانی، مدیر حوزه علمیه فومن در گفت‌وگو با خبرنگارشبستان از فومن با بیان اینکه زادگاه آیت‌الله بهجت فومن است، اظهار کرد: وی از این شهر برای تحصیلات به عتبات عالیات، حوزه نجف رفته و شاگرد بسیاری از بزرگان در فقه و اصول و فلسفه بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت در علم اخلاق شاگرد میرزا علی‌آقا قاضی بودند، افزود: وی بعد از فراگیری علوم فقه به ایران آمدند و ساکن قم شدند و حدود نیم قرن اشتغال به علوم و سطوح عالیه داشت.

مدیر حوزه علمیه فومن با بیان اینکه آیت‌الله بهجت در طول عمر پربرکتشن شاگردان بزرگ و متشخصی مانند آیت‌الله مصباح یزدی و … تربیت کرد، گفت: بارزترین مشخصه آیت الله بهجت در بعد مجاهده با نفس، سیر و سلوک و اصلاح اخلاق بود که در بین مراجع و علما، شخصیت خاصی پیدا کرد به حدی شخصیتشان خاص و برجسته بود که تمام بزرگان در محضرش کرنش و کسب فیض می‌کردند.

شیوه نماز آیت‌الله بهجت یک درس اخلاق بود

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه شیوه نماز آیت‌الله بهجت یک درس اخلاق بود، تصریح کرد: جذبه‌، اشک و آهی که در نمازش بود حقیقتا قلوب و اخلاق نمازگزاران را متحول می‌کرد و نمازگزاران شارژ معنوی و قلبی می‌شدند و برمی‌گشتند.

وی ادامه داد: در شب جمعه وقتی آیت‌الله بهجت امام جماعت بود مردم از شهرها و استان‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند تا بتوانند از نفس گرم این بزرگوار بهره‌مند شوند.

مسئول حوزه علمیه خواهران صومعه‌سرا اظهار کرد: آیت‌الله بهجت در کنار این قوت و قدرت علمی و در بعد سیر و سلوک و عرفان، بینش و بصیرت خاص سیاسی داشت که همگانی و همکاری با انقلاب اسلامی در آن بزنگاه‌ها بود.

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت مونس، همدم و یار مقام معظم رهبری بودند، افزود: با توجه به سنگینی مسئولیت راهبری و هدایت جامعه که بر عهده مقام معظم رهبری بود و توطئه‌هایی که علیه نظام و مملکت می‌شد، مقام معظم رهبری نیاز به یک پشتوانه‌ای قوی که با وی مانوس باشد و بتواند برخی از مشکلات را بگوید، داشت و آیت‌الله بهجت یار ایشان بود.

وی گفت: تا مادامی که این عالم ربانی زنده بودند مقام معظم رهبری به طور مرتب از تهران به قم مسافرت می‌کردند و بعد از نشستی با آیت الله بهجت به سمت تهران بر می‌گشتند.

آیت الله بهجت چشمه پایان ناپذیر معرفت و عرفان است

مدیر حوزه علیمه فومن با بیان اینکه آیت الله بهجت در جاهای مختلف از مقام معظم رهبری تعریف می‌کردند، تصریح کرد: تعبیر مقام معظم رهبری از آیت‌الله بهجت این است که ایشان چشمه پایان ناپذیر معرفت و عرفان هستند.

حجت‌الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: وقتی آت الله بهجت رحلت کردند یک خلاء به تمام معنا در جامعه به وجود آمد و جای خالیشان در حوزه‌های علمیه به خوبی محسوس است.

وی اظهار کرد: مراسم یادبود با شکوهی هر سال برای آیت‌الله بهجت در فومن برگزار می‌شود که امسال همه کارها انجام شده و تبلیغات کشوری و استانی انجام گرفته و مراسم یادبود روز پنجشنبه(۲۴ اردیبهشت) ساعت۱۷ در مسجد بالامحله با حضور همه اقشار و با سخنرانی آیت‌الله قربانی این مراسم برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
موسوی
برادران عزیز درباره ایت الله بهجت غلو نکنید غیر از معصومین همه دارای لغزش هستند لذا از اهل بیت رسول خدا الگو بگیریم
در حاشیه