آغاز طرح نوروزی پلیس گیلان از ۲۵ اسفند

طرح نوروزی پلیس با شعار «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود.

آغاز طرح نوروزی پلیس گیلان از ۲۵ اسفند

به گزارش هشت‌دی، سردار عزیزالله ملکی در نشست با اصحاب رسانه گیلان که در سالن شهید سلیمانی ستاد انتظامی شهرستان رشت به منظور تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان در سال جاری برگزار شد، از آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند در گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: امسال پلیس با شعار «نوروزی متفاوت، با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» طرح نوروزی را اجرا می‌کند.  سه هزار و ١٠٠ نیروی پلیس، در قالب ۶۲۰ گروه گشت خودرویی، موتورسیکلت و پیاده، برای خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف ترافیکی و انتظامی طرح نوروزی، آماده شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش‌بودن شب چهارشنبه آخر سال، برهم زدن امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس عنوان کرد و افزود: پلیس با اجرای مراسم سنتی شب چهارشنبه‌سوری و نشاط و شادی مردم مخالفتی ندارد اما از ایجاد هرگونه ناهنجاری جلوگیری خواهد کرد.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: پلیس با هماهنگی مقام قضایی، با هنجارشکنان و کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.

ملکی ادامه داد: امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد جامعه محقق خواهد شد و حلقه اتصال پلیس با مردم، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

وی برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست و گفت: تعامل مجموعه انتظامی با رسانه‌ها، یک رویکرد راهبردی در افزایش مشارکت عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای مجموع انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری، موضوع پیشگیری است و همکاران ما در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با اقدامات مناسب خود نسبت به تامین نظم و امنیت اقدام می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به عملکرد پلیس استان از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس گیلان، کاهش وقوع جرایم خشن از جمله زورگیری و خفت‌گیری و همین طور افزایش ضریب امنیتی واحدهای تجاری، بانک‌ها و مراکز خدماتی است.

سردار ملکی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات موادمخدر در سال جاری، بیش از ۴ تن و ۶۴۶ کیلوگرم بوده ‌است، افزود: کشفیات موادمخدر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته ‌است.

وی با اشاره به وقوع ۲۸ هزار و ۶۷۹ فقره سرقت طی سال جاری در استان عنوان کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان ادامه داد: تعداد ۷۴۸ فقره پرونده جعل در این مدت کشف و ۴۱۳ جاعل در استان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۲۰ باند شرکت هرمی و شبکه‌ای با دستگیری ۱۸۷ نفر در استان منهدم شده است، اضافه کرد: انهدام ۱۰ باند کلاهبرداری منهدم، کشف هزار و ۵۲۷ فقره پرونده کلاهبرداری و دستگیری ۷۸۹ متهم از دیگر توفیقات پلیس در برخورد با جرایم بوده است.

سردار ملکی در رابطه با شناسایی و برخورد با تخلفات صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: طی بازدید از ۵۷ هزار و ۴۱۷ واحد صنفی در گیلان از ۷ هزار و ۷۶۰ واحد صنفی تعهد اخذ و ضمن صدور اخطار پلمب برای ۲ هزار و ۳۰۷ واحد صنفی، ۲ هزار و ۱۲۵ واحد متخلف شناسایی و پلمب شده است.

وی با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش ۶ درصدی آمار متوفیان تلفات جاده‌ای، افزایش ۲۳ درصدی مصدومان تصادفات و در مجموع، کل تصادفات افزایش ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را ۲ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۸۴۹ تماس اعلام کرد و افزود: تعداد تماس‌های گرفته شده با سامانه ۱۱۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش ۶ درصدی جرایم گیلان در سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: بر اساس آمارها و گزارشات در سال جاری ۱۲۳ هزار و ۶۴۷ پرونده در خصوص جرائم مختلف در استان تشکیل شده است.

سردار ملکی از کشف ۹۵۶ هزار و ۷۰۵ عدد انواع مواد محترقه و آتش‌زای خطرناک و غیرمجاز در گیلان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی وقوع جرایم سایبری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: ۳ هزار و ۳۸۸ پرونده در خصوص جرایم سایبری تشکیل که در این خصوص هزار و ۶۹۵ متهم دستگیر و که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۸ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان گیلان برخورد با قاچاق کالا و ارز در سال جاری را از اولویت‌های مجموع انتظامی استان اعلام کرد و با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق افزایش ۳۵ درصدی داشته است، تصریح کرد: ۳۰ هزار و ۷۹ فقره پرونده به ارزش ۳۰۲ میلیارد تومان در این خصوص در گیلان تشکیل و ۳ هزار و ۲۶۱ متهم نیز دستگیر شده است.

این مقام ارشد انتظامی به کشف یک میلیون متر مربع زمین‌خواری و دستگیری ۱۱۷ نفر در سال جاری اشاره کرد و افزود: کشفیات این حوزه افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

سردار ملکی بیان کرد: در سال جاری تعداد ۱۴۸ فقره پرونده به ارزش تقریبی ۱۱۴ میلیارد تومان با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی در گیلان تشکیل شده که در این زمینه ۱۴۸ متهم نیز دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۹۴ نفر به مرکز مشاوره مراجعه و ۲۲ هزار و ۲۴۵ جلسه مشاوره در دوایر مشاوره کلانترهای استان تشکیل شده که ۱۰ هزار و ۹۱۱ مورد آن به صورت خود معرف و ۱۱ هزار و ۳۳۴ پرونده ارجاعی از مرجع قضائی بوده است، خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های قضائی، ۱۶ هزار و ۱۸ پرونده معادل ۷۲ درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی شکایت و کاهش ۲۴ درصدی انتقاد‌ها از عملکرد مجموعه انتظامی استان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۱۰ تماس با این مرکز برقرار شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به استفاده حداکثری از کارکنان انتظامی برای تامین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی گفت: تعداد هزار و ۲۲۳ گشت خودرویی، موتوری و پیاده به استعداد ۳ هزار و ۲۹ نفر از کارکنان انتظامی گیلان در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

سردار ملکی در پایان شعار انتظامی سال جدید را «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» اعلام و خاطرنشان کرد: جلوگیری از بروز تصادفات، کاهش تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی و پیشگیری و مقابله با وقوع سرقت و دیگر جرایم از اولویت‎های پلیس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه