مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۱۸ هزار اصله نهال در مدارس گیلان کاشته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در آیین کاشت درخت در مدارس استان که به‌صورت نمادین در مدرسه شهدای مدافعین حرم رشت برگزار شده بود، گفت: ۱۸ هزار اصله نهال از امروز تا پایان هفته منابع طبیعی در بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه گیلان کاشته می‌شود.

۱۸ هزار اصله نهال در مدارس گیلان کاشته می‌شود

به گزارش هشت‌دی محمد فائزی امروز در آیین کاشت درخت در مدارس گیلان که به‌صورت نمادین در مدرسه شهدای مدافعین حرم رشت برگزار شده بود، اظهار کرد: ۱۸ هزار اصله نهال از امروز تا پایان هفته منابع طبیعی در بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه گیلان کاشته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه گیلان ۳۷۸ هزار دانش‌آموز دارد، افزود: مدارس بهترین مکان برای ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و درختان است و دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور باید از کودکی بااهمیت درختکاری و فرهنگ ارزشمند مراقبت از طبیعت را بیاموزند.

سرخوش کرم‌زاده سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم در این مراسم با اشاره به طرح نهضت درختکاری گفت: اجرای این طرح گامی مهم در صیانت از طبیعت، تولید اکسیژن، افزایش ذخایر آب‌های زیرزمینی و در جلوگیری از سیلاب، کاهش آلودگی‌های صوتی و فرسایش خاک مؤثر است.

همچنین در این مراسم مسئولان و دانش‌آموزان میثاق نامه‌ای مبنی بر اهتمام جدی در حفاظت و صیانت از طبیعت و مراقبت از درختان را امضا کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه