سوم شعبان روز پاسدار؛

ولایت‌پذیری رکن مهم پاسداری

پاسداری مختص به گروه خاصی نیست و مربوط به آحاد مسلمین در هر جایگاهی است در واقع عمل به وظیفه دینی و شناخت و درک دشمن همان پاسداری محسوب می‌شود که رکن اصلی آن ولایت‌پذیری است.

ولایت‌پذیری رکن مهم پاسداری

به گزارش هشت‌دی شَعبان یا شَعبان المُعَظّم برگرفته از ریشه شعب به معنی شعبه و فرقه است و ماهی است که در آن ارزاقی از سوی خداوند متعال نسبت به بندگان نازل می‌شود؛ شعبان، ماه هشتم از ماه‌های قمری عرب پس از رجب و پیش از رمضان است و ولادت باسعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) در ابتدای آن و ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در نیمه آن قرار دارد. بنا به احادیث، فضیلت‌های بسیاری در این ماه وجود دارد که در آن به روزه‌داری، صدقه‌دادن، ذکر صلوات و خواندن دعاهای خاص مانند مناجات شعبانیه سفارش شده است.

حجت‌الاسلام میر‌شمس اکبر حسینی در گفت و گو با هشت‌دی ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: شعبان دریچه ورود به ماه‌ مبارک‌ رمضان برای ایجاد یک آمادگی روحی، روانی و فکری در مسیر توجه به خودسازی و خصوصیات حقیقی زندگی است.

شعبان ماه توجه به خودسازی و تقویت احوال معنوی است

وی با اشاره به خودسازی به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم ماه شعبان، تصریح کرد: نگاه به درون و یک خانه‌تکانی و نظافت‌روح باید به طور مداوم شکل بگیرد در غیر اینصورت هوای نفس و شیطان بر انسان غلبه خواهد کرد لذا شعبان ماه توجه به خودسازی و تقویت احوال معنوی است.

این کارشناس مذهبی در ادامه به جایگاه والای امام حسین(ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: در حالت کلی پاسداری مختص گروه خاصی نیست و مربوط به آحاد مسلمین در هر جایگاهی است لذا عمل به وظیفه دینی، فردی، گسترش دین، شناخت و درک دشمن همان پاسداری از دین محسوب می‌شود.

حسینی ادامه داد: به طور خاص سپاه‌ پاسداران که این وظیفه پاسداری را در تمامی ابعاد عهده‌دار است باید به درستی آن را به انجام برساند لذا هر پاسداری باید به این وظیفه مهم، واقف باشد چون الگوگیری از امام حسین(ع) و یارانش کار آسانی نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی با بیان اینکه پاسداری، اقدامی فنی و مهم است، تصریح کرد: هر مسئولی در هر سمتی در تمام دوران وظیفه سنگینی را عهده‌دار است.

وی ولایت‌پذیری را رکن مهم پاسداری دانست و بیان کرد: پاسداری در صورت عدم اطاعت از ولی غصب این جایگاه خواهد بود و رمز ماندگاری حاج‌قاسم در همین مسئله بود.

حسینی به ابعاد محوری صحیفه سجادیه به عنوان نهج‌البلاغه دوم اشاره کرد و گفت: صحیفه سجادیه آموزش چگونگی گفتگو با خداست ام متأسفانه با عدم آشنایی لازم با این کتاب شریف مواجه هستیم این در حالی است که این کتاب، گره‌گشاست و دعاهای مهمی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه عظیم حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به عنوان یک مطیع تمام عیار ولایت، تصریح کرد: ایشان در سخت‌ترین شرایط مطیع محض ولایت‌ بود حتی در همان لحظه‌ای که در اوج عطش از نوشیدن آب امتناع کرد که مبادا به قدر یک آب نوشیدن از امامش جلو بیفتد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی در ادامه با طرح این سؤال که چقدر در زمینه‌سازی ظهور و انجام این تکلیف سنگین و دشوار قدم برداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: با تحقق ظهور، امام‌عصر (عج) از ما به عنوان یک دیندار و سرباز رضایت دارد لذا تلاش و درک و دغدغه‌مندی در این مسیر، مهم است و نباید فقط به اعمال فردی و دینی روزانه بسنده شود و در واقع تمامی این مناسبت‌ها فرصتی برای رسیدن به نقطه‌مطلوب است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه