رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست لاهیجان خبر داد:

زنده‌گیری ۵ رأس گراز وحشی در لاهیجان + فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست لاهیجان از زنده‌گیری ۵ راس گراز وحشی که وارد محیط شهری شهرستان شده بودند خبر داد و گفت: متأسفانه برخی بدون توجه به تذکرات متعدد اداره محیط زیست اقدام به تغذیه دستی حیات‌وحش می‌کنند که این امر نظم اکوسیستم را برهم می‌زند.

زنده‌گیری ۵ رأس گراز وحشی در لاهیجان + فیلم

به گزارش هشت‌دی علی امیری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مشاهده ۵ رأس گراز وحشی در شهر، پرسنل اداره حفاظت محیط‌زیست لاهیجان به محل اعزام شدند و با همکاری پرسنل شهرداری لاهیجان اقدامات لازم جهت کنترل گله گراز وحشی که وارد شهر شده بودند را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی در ادامه افزود: با توجه با استفاده از اسلحه بیهوشی توسط کارشناسان باتجربه متخصص ۳ رأس از گرازها زنده‌گیری و ۲ رأس نیز به بیرون شهر و داخل جنگل‌های زیر تله‌کابین هدایت شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی بدون توجه به تذکرات متعدد این اداره و دوستداران حیات‌وحش اقدام به تغذیه دستی حیات‌وحش می‌نمایند تصریح کرد: غذادادن به حیوانات ممکن است در برخی حس مهربانی به طبیعت را ایجاد کند؛ اما این کار نظم اکوسیستم را برهم می‌زند.

امیری ادامه داد: غذادادن به حیات‌وحش باعث کاهش ترس آنها از انسان‌ها می‌شود که در نتیجه موجب نزدیکی بیش از حد آنها به محیط زندگی انسان‌ها می‌شود و از عواقب این امر بروز تنش‌های اجتناب‌ناپذیر بین انسان و حیوان است. در مورد اخیر اگر اقدام به‌موقع رخ نمی‌داد و گرازها مهار نمی‌شدند، خطرات ناگواری در پی داشت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه