رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خبر داد:

جان‌باختن ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا امروز، ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

جان‌باختن ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری گیلان

به گزارش هشت‌دی، امیر طالبی امروز در جلسه شورای راهبردی ترافیک گیلان در استانداری اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا امروز، ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

وی مجموع تصادفات در این مدت را ۲۹ هزار و ۱۲۵ مورد عنوان کرد و افزود: در همه بخش‌ها اعم از تصادفات جرحی، خسارتی و مجموع تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش گزارش شده‌ است. ۶۲ نفر از فوت‌شدگان تصادفات درون شهری در استان طی این مدت عابران پیاده بودند ضمن اینکه از مجموع فوتی‌ها، ۱۰۰ نفر در بیمارستان جانشان را از دست دادند که نبود امکانات پزشکی و بیمارستانی در شهرستان‌های حوزه تصادفات از دلایل این امر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه در این مدت شهرستان‌های لاهیجان، تالش و رودبار در مجموع ۴۰ نفر از فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: در این مدت ۱۷ نفر در لاهیجان، ۱۲ نفر در تالش و ۱۱ نفر در رودبار در تصادفات درون شهری فوت کردند.

طالبی ادامه داد: با توجه به افزایش تصادفات فوتی در شهرستان های لاهیجان، تالش و رودبار، متاسفانه در موضوع رفع نقاط حادثه خیز اقدام قابل توجهی انجام نشده‌است.

این مسئول در ادامه با تشریح مشکلات و چالش‌های ترافیکی گیلان عنوان کرد: عدم خط‌کشی مسیرهای اصلی شهرستان‌ها، عدم تکمیل آزاد راه رشت – قزوین در محدوده شهرستان رودبار، فقدان دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در کلانشهر رشت و سایر شهرستان‌ها، فقدان تجهیزات هوشمند الکترونیکی در شهرهای استان، فقدان کمربندی در رشت و تالش از جمله این چالش‌ها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خاطرنشان کرد: حوزه خدمات ترافیکی پلیس راهور در استان گیلان مشتمل بر ۵۲ شهر است که از نظر اولویت و اهمیت نگاه ترافیکی، همه این شهرها مهم بوده چرا که بروز تصادف و مرگ هر انسان یک فاجعه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه