مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد:

ظرفیت بالای رسانه‌ای گیلان در میزبانی جشنواره امام رضا(ع)

مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به ظرفیت بالای رسانه‌ای استان در راستای برگزاری جشنواره امام رضا(ع) گفت: وجود عناصر رسانه‌ای تحصیلکرده و فعال، وجود ده روزنامه شاخص و دو روزنامه کشوری، وجود خانه‌مطبوعات فعال و انسجام رسانه‌ای موجود در گیلان سبب انتخاب استان به عنوان میزبان این جشنواره بوده است.

ظرفیت بالای رسانه‌ای گیلان در میزبانی جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار هشت‌دی، رضا ثقتی در نشست خبری جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در رسانه‌ها با اشاره به یکی از رسالت و دغدغه‌های ارشاد اظهار کرد: اداره ارشاد در راستای معرفی اهل بیت(ع)، بنیادی را تحت عنوان بنیاد امام رضا(ع) به عنوان نگین انگشتری در استان بنا کرد که یکی از فعالیت‌های شاخص این بنیاد، برگزاری جشنواره‌های مختلف است که بر اساس تحقیق و‌ پژوهش‌های میدانی پایه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای رسانه‌ای گیلان در راستای برگزاری جشنواره امام رضا(ع) گفت: وجود عناصر رسانه‌ای تحصیلکرده و فعال، وجود ده روزنامه شاخص و دو روزنامه کشوری، وجود خانه‌مطبوعات فعال و انسجام رسانه‌ای موجود در استان سبب انتخاب گیلان به عنوان میزبان این جشنواره بوده است.

مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد گیلان تصریح کرد: جشنواره امسال، دریچه‌ای برای جشنواره‌های آینده خواهد بود لذا در بستر رسانه و اطلاع‌رسانی باید در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش مضاعف صورت بگیرد.

ثقتی با اشاره به ابعاد مختلف جشنواره ادامه داد: افزودن بخش بین‌الملل به جشنواره امسال بسیار حائز اهمیت است، موضوعات با رویکردهای خوبی انتخاب شده است، مثلا جایگاه امام رضا(ع) به عنوان الگوی مدارا و گفتگو بسیار قابل توجه است که این کیمیا و عنصر، در جهان بسیار مغفول مانده است.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: باید یک پیوست استانی طی این جشنواره در حوزه‌های کرامات امام رضا(ع)، معرفی اماکن مذهبی گیلان و موقوفات آستان قدس رضوی با توجه به سرآمدی استان صورت بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه